Criza economica a anulat doua proiecte majore de infrastructura daunatoare pentru mediu. Canalul Dunare – Bucuresti si drumul expres Constanta – Tulcea au fost puse in asteptare de Guvern, nu inainte insa ca mai multe studii de fezabilitate sa fie realizate pe bani grei de la buget.
In urma cu exact un an, Executivul de la Bucuresti, condus pe atunci de liberalul Calin Popescu Tariceanu, anunta inceperea a doua proiecte mari de infrastructura, menite sa asigure dezvoltarea grabnica a doua regiuni importante: canalul Dunare – Bucuresti, pentru zona de sud a tarii, si drumul expres Constanta – Tulcea, pentru Rezervatia Biosferei Delta Dunarii.
Ambele proiecte au starnit inca de la bun inceput neincrederea, avand in vedere realizarile anterioare ale guvernantilor (de exemplu, cei 120 de kilometri de autostrada construiti in 19 ani), dar si costurile neobisnuit de mari pe care aceste doua proiecte le presupuneau: jumatate de miliard de euro pentru canalul navigabil si 100 de milioane de euro pentru drumul expres. La nemultumiri se adaugau si protestele mai multor organizatii neguvernamentale specializate in protectia mediului, care au formulat pareri negative cu privire la cele doua proiecte.
In ceea ce priveste canalul Dunare – Bucuresti, existau semne de intrebare cu privire la traseul acestuia, care "taia" cateva situri naturale protejate. Drumul expres spre Delta Dunarii, asa cum aratau studiile de fezabilitate comandate de Guvernul Tariceanu, trecea in cateva puncte prin terenuri apartinand Rezervatiei Biosferei.
Citeste articolul in
Foto: jurnalul.ro