România este pe primul loc din Europa în ceea ce privește numărul de pietoni decedați în accidente rutiere. În aceste condiții, Ursus Breweries și Poliția Română au lansat o nouă campanie de informare, prin care vor încerca să descurajeze șoferii și pietonii să se apropie de drumurile publice după ce au consumat alcool în mod excesiv.
Ursus Breweries și Poliția Română au anunțat recent lansarea unei noi campanii de informare despre pericolele la care se expun cei care ies în trafic, după ce au consumat alcool. Spre deosebire de campaniile trecute, adresate în principal șoferilor, de data aceasta compania și autoritățile au decis să se adreseze și pietonilor.
Motivul deciziei este evident: în fiecare an, peste 270.000 de pietoni își pierd viața pe drumurile publice. Numărul reprezintă 22% din totalul deceselor înregistrate pe șosele, din datele Organizației Mondiale a Sănătății.
În România însă, acest număr este mult mai mare decât media globală și cea europeană. Conform ultimului raport anual al Uniunii Europene privind siguranța rutieră, 39% dintre victimele accidentelor rutiere sunt pietoni. Statistica ne plasează pe primul loc în Europa, alături de Letonia. 69% dintre decesele pietonilor se înregistrează în zonele urbane.
Consumul de alcool, una dintre cauzele neatenției pietonilor
Conform polițiștilor rutieri, principalele motive pentru care pietonii devin victime ale șoferilor sunt neacordarea de prioritate și traversarea ilegală. Neatenția pietonilor este însă și ea o cauză, iar ea poate fi generată și de consumul excesiv de alcool.
Prin campania „Păstrează controlul!”, Poliția Română și Ursus Breweries încearcă să avertizeze asupra pericolului la care se expun pietonii care circulă în apropierea drumurilor publice, sub infuența unui consum excesiv de alcool.
Până acum, organizatorii campaniei au creat un spot TV și o competiție în mediul online, în cadrul căreia îi vor premia pe utilizatorii care vor încărca cele mai creative poze cu echipamente de protecție rutieră.
Campania anti-șofat sub influența alcoolului continuă
Pe lângă noutatea adusă de mesajul adresat pietonilor, campania „Păstrează controlul!” îi vizează în continuare și pe cei care au consumat alcool, dar se gândesc să conducă. În acest sens, Poliția Română va expune un mesaj în spații publice din București, printre care și câteva localuri din Centrul Vechi și Regie.
Astfel, compania și autoritățile speră să-i determine pe cât mai mulți șoferi să nu se urce la volan dacă au consumat alcool și să folosească aplicația Zero la mie, pentru a afla timpul care trebuie să treacă pentru ca alcoolul consumat să nu constituie un pericol în trafic.
Aplicația Zero la mie a fost dezvoltată de Ursus în cadrul edițiilor anterioare ale campaniei împotriva șofatului sub influența băuturilor alcoolice. Introducând date despre conformația fizică și despre cantitatea de alcool consumată, utilizatorul poate afla cât trebuie să aștepte pentru a avea din nou o concentrație a alcoolului în sânge de 0 la mie.
Aceasta este limita legală a alcoolemiei înainte de șofat. Conform unui studiu realizat de Ursus la sfârșitul lui 2014, doar jumătate dintre respondenți cunoșteau informația.