In primul trimestru al anului 2012, cantitatea de dioxid de carbon emisa de vehiculele produse de Grupul PSA Peugeot Citroen a scazut cu 2,1 grame in comparatie cu 2011, grupul devenind astfel lider european in ceea ce priveste media emisiilor de CO2, cu 125,5 grame pe kilometru.
„Aceasta scadere cu 2,1 grame valideaza strategia de mediu a grupului, care este bazata pe trei directii complementare. Prima ar fi optimizarea motoarelor pe benzina si diesel cu ardere interna prin dezvoltarea motoarelor HDi echipate cu filtre de particule si dezvoltarea in 2012 a unui nou motor pe benzina, cu 3 cilindri, care emite mai putin de 100 de grame pe kilometru”, a se arata intr-un comunicat al grupului.
De asemenea, in strategia de mediu figureraza utilizarea tehnologiilor hybrid, prin standardizarea tehnologiei Stop&Start pe toata gama Peugeot si Citroën si lansarea unor noi modele diesel hybrid, cu emisii intre 95 si 107 grame pe kilometru.
O alta directie de mediu aste comercializarea vehiculelor electrice
In 2011, PSA Peugeot Citroën s-a clasat pe locul 1 in segmentul vehiculelor care emit mai putin de 111 grame de CO2 pe kilometru cu o cota de piata de 21,1%.
Scaderea emisiilor a continuat in primul trimestru al lui 2012, cand cota de piata a grupului in acest segment a fost de 20.9%.
„Pentru a promova mobilitatea responsabila, PSA Peugeot Citroën a plasat reducerea emisiilor de CO2 intre obiectivele principale ale stategiei sale de inovatie, oferind vehicule prietenoase cu mediul inconjurator, adaptate oricarei cerinte”
Astfel, o mare parte a bugetului departamentului de cercetare si dezvoltare a grupului este indreptata catre reducerea emisiilor CO2.