PepsiCo intenționează să înlocuiască ambalajul din sticle de plasti cu cutii de aluminiu pentru brandul său de apă Aquafina în diverse locații din SUA începând cu anul viitor.
Mișcarea face parte dintr-o inițiativă mai largă a companiei de a-și reduce consumul de plastic, pe măsura ce crește numărul consumatorilor care sunt împotriva folosirii materialelor plastice. Microplasticul, găsit atât în aer, cât și în apă, blochează intestinele animalelor și insectelor și poate avea consecințe incredibil de dăunătoare asupra ecosistemelor oceanice.
Aluminiu este aproape 100% reciclabil și are o amprentă globală mai bună asupra mediului decât plasticul, scrie TechCrunch.
Deocamdată, apa îmbuteliată în cutii de aluminiu de Pepsi va fi disponibilă numai la furnizorii de alimente care își stochează produsele din SUA, dar compania are în vedere o tranziție mai extinsă la cutiile de aluminiu pe întregul lanț de aprovizionare.
Compania a anunțat, de asemenea, că marca LIFEWTR va fi vândută numai în ambalaj din rPET (100% polietilenă tereftalată reciclată), iar apa carbogazoasă nu va mai fi ambalată în plastic.
„Fiind una dintre cele mai importante companii de alimentație și băuturi din lume, recunoaștem rolul semnificativ pe care PepsiCo îl poate juca în a schimba modul în care societatea produce, folosește și elimină plasticul”, a declarat președintele și CEO-ul companiei PepsiCo, Ramon Laguarta. „Ne facem rolul de a aborda problema prin reducerea, reciclarea și reinventarea ambalajelor noastre pentru ao face mai durabilă și nu ne vom opri până nu trăim într-o lume în care plasticul este reînnoit și reutilizat”.
Modificările, despre care compania a declarat că vor intra în vigoare anul viitor, vor elimina 8.000 de tone metrice de plastic virgin și aproximativ 11.000 de tone metrice de emisii de gaze cu efect de seră.
Pepsi și-a propus să nu utilizeze decât ambalaje reciclabile, compostabile sau biodegradabile până în 2025, au mai spus oficialii companiei.