Deputații europeni au respins miercuri o propunere de a da un veto planurilor de creștere temporară a limitelor de emisii NOx pentru motoarele diesel, după ce Comisia Europeană a promis o clauză de reanalizare și a depus o propunere legislativă pe termen lung pentru actualizarea regimului de aprobare a mașinilor UE. Aceste măsuri au fost luate la presiunea Parlamentului, după scandalul Volkswagen.
Conform Comisiei Europene, relaxarea tranzitorie a limitelor este justificată de nevoia de a ține seama de necunoscutele tehnice ale utilizării noului echipament pentru sisteme portabile de măsurare a emisiilor (PEMS), precum și de ”limitele tehnice de a îmbunătăți în timp scurt performanța emisiilor în condiții reale a mașinilor diesele produse în prezent”.
Potrivit grupului de lobby Transport & Environment (T & E), noua limită Euro 6, 168 mg de NOx pe km, este mai mult decât dublă față de cea convenită în 2007 (80 mg/km). De asemenea, din 2020, toate mașinile noi vor putea emite în continuare 120 mg/km. „Suntem nemulțumiți de această decizie, care va submina eforturile de a curăța aerul Europei și de a îmbunătății sănătatea publică”, susțin reprezentanții (T & E).
Este scandalos că cele mai puternice țări din Europa cred că păstrarea motoarelor diesel este benefică pentru industia lor auto în vreme ce își otrăvesc cetățenii. Comisia Europeană și membrii progrsiști ai Parlamentului European au luptat din răsputeri pentru a preveni un astfel de rezultat, dar acest lucru nu a fost suficient pentru a contracara presiunea venită din partea guvernelor”, a spus Greg Archer, managerul departamentului de mașini verzi din cadrul (T & E).
Emisiile provenite de la autovehicule diesel sunt responsabile pentru depășirile pe scară largă de monoxid și dioxid de azot din Europa și provoacă anual peste 72.000 de decese premature.