Parisul, complet ciclabil până în 2026

Multe orașe europene sunt prietenoase cu bicicletele, dar în majoritatea cazurilor automobilele încă domină străzile și șoselele. În acest contex, municipalitatea Paris a decis să aloce 250 de milioane de euro pentru a face orașul complet accesibil cu bicicleta în următorii cinci ani.

Parisul nu a fost întotdeauna cunoscut ca fiind deosebit de prietenos cu bicicliștii, în comparație cu cei care aleg să conducă cu mașini sau care folosesc metroul. Dar, odată cu pandemia și o grevă din transporturi din 2019, mai mulți oameni s-au orientat spre ciclism pentru a-și croi drum prin oraș. Numai în timpul pandemiei, peste 50 de kilometri din ceea ce erau piste temporare pentru biciclete, numite coronapiste, au devenit acum permanente.

Municipalitatea a reactualizat acum Plan Velo: Actul 2 care acum prevede și măsuri pentru a-i învăța în școli pe copii să meargă cu bicicleta, înființarea de ateliere de reparații în fiecare cartier al orașului și încurajarea turismul cu bicicleta.

Primul Plan Velo, desfășurat între 2015 și 2020, a adăugat o rețea de ciclism expres pe axele nord-sud și est-vest și de-a lungul Senei. Acum, orașul speră să-și ducă inițiativele de ciclism mai departe, pe măsură ce tot mai mulți oameni apelează la bicicleta pentru a se deplasa prin Paris.

„S-a înregistrat o creștere a pistelor de biciclete cu 47% în medie între 2019 și 2020 și cu 22% între 2020 și 2021. Pe unele axe, creșterea între 2019 și 2020 se ridică la 60%”, se arată în planul inițial.

Ca atare, Parisul adaugă un total de peste 180 de kilometri de piste dedicate pentru biciclete cu două sensuri și creând piste de ciclism mai sigure față de traficul auto pe 390 de kilometri de străzi cu sens unic. De asemenea, orașul intenționează să configureze semafoare pentru a ușura efortul navetiștiilor care aleg să meargă cu bicicleta sau să folosească transportul public.

„Până acum, traficul auto a fost favorizat prin reglementarea semafoarelor. De acum înainte, se acordă prioritate autobuzelor, tramvaielor și bicicletelor datorită unui sistem „unda verde” (setarea specifică a semafoarelor)”, se arată în noul plan.

spot_img

Ultimele știri