Municipalitatea din Paris, dată în judecată din cauza poluării

O profesoară de yoga din Paris a dat în judecată orașul din cauza calității aerului pe care este nevoită să îl respire zilnic. Rezidentă de 30 de ani în Paris, ea spune că a observat cum starea de sănătate i s-a înrăutățit din cauza poluării, informează bbc.  

Paris
foto. wikimedia commons

Deși Coltilde Nonnez (56 de ani) spune că a avut un stil de viață sănătos – mai întâi a fost dansatoare, acum – instructor de yoga – , ea suferă de afecțiuni respiratorii precum astm și pneumonie. În plus, situația s-a înrăutățit în decembrie anul trecut, când a suferit mai multe atacuri de pericardită acută (n.r. care se manifestă prin durere toracică la inspirație).

„Doctorul care mă tratează mi-a spus că aerul din Paris este atât de poluat încât respirăm un aer foarte prost. El mai are și alți pacienți asemenea mie, inclusiv copii și bebeluși. În plus, cardiologul meu spune același lucru”, a declarat Nonnez.

Potrivit avocatului reclamantei, în Franța, poluarea cauzează 48.000 de decese pe an.

„Criticăm statul pentru că suntem de părere că problemele medicale pe care le suferă victimele poluării sunt o urmare a lipsei de acțiune autorităților în rezolvarea acestor probleme”, a declarat avocatul Francois Lafforgue pentru Le Monde.

Ce măsuri au luat autoritățile împotriva poluării

În 2014, nivelul poluării era atât de ridicat încât autoritățile au hotărât ca toate mașinile din oraș să fie interzise o zi pentru a reduce nivelul de poluare.

Începând cu 2015, mașinile (incluzând și dubele și camioanele mici) înregistrate înainte de 1996 și 1997 au fost interzise în oraș. De asemenea, regula este valabilă și pentru motocicletele înregistrate înainte de 2000. Planul autorităților este ca până în 2020, mașinile private care vor intra în Paris să fie cele înregistrate după 2011, în timp ce, în cazul motocicletelor, anul de înregistrare să fie cel târziu 2015.

Anul trecut, autoritățile franceze au impus alte restricții de circulație în capitală. Astfel, autovehiculele au circulat alternativ în funcție de numărul par sau impar de înmatriculare. Pe lângă măsurile de restricționare a traficului auto, municipalitatea a mai introdus și sisteme de bike-sharing și car-sharing sau au transformat mai multe artere în zone pietonale în weekenduri. Toate aceste măsuri au făcut ca, în ultimii 15 ani, traficul auto să scadă cu circa 30%.

Citește și: FOTO Care sunt cele opt orașe care renunță la automobile

spot_img

Ultimele știri