Pantone a lansat o campanie care trage un semnal de alarmă privind declinul recifelor de corali, utilizând nuanțele de culori pe care coralii le capătă când sunt pe moarte.
În 2016, o echipă Ocean Agency a surprins un recif de corali din Noua Caledonie care căpătase culori vibrante din cauza unui val de căldură oceanic.
În parteneriat cu The Ocean Agency și Adobe, Pantone Color Institute a lansat o parte dintre aceste culori într-o campanie menită să atragă atenția asupra situației critice în care se află recifele de corali ale lumii.
Richard Vevers, fondator și director The Ocean Agency, a explicat că în încercarea de a supraviețui valurilor de căldură oceanice, coralii produc uneori chimicale colorate puternic care funcționează ca protecție solară împotriva căldurii.
Coralii se vindecă în 9-12 ani după un episod de albire
Pantone și Adobe au analizat înregistrarea pentru a identifica nuanțele coralilor.
„Dacă toată lumea ar fi putut să vadă lucrurile la care am asistat în timpul celui de-al treilea eveniment de albire global, nu ar mai exista probabil nicio persoană care să nu susțină supraviețuirea acestui ecosistem care adăpostește o pătrime din toată viața oceanică și susține jumătate de miliard de oameni prin hrană și venituri.”
Campania Glowing, Glowing, Gone va include o provocare de design, prin care brandurile sunt invitate să își arate susținerea pentru mări prin utilizarea noilor culori.
Conform unui studiu publicat luna trecută, încercările localizate de a reduce poluarea recifelor de corali nu îi va salva fără un efort mondial de reducere a încălzirii globale. Un alt studiu recent atrăgea atenția că numărul puilor de corali din Marea Barieră de Corali a scăzut cu 89% de când au avut loc evenimente de albire fără precedent în 2016 și 2017.