Doua studii recente arata ca, in ciuda recesiunii, consumatorii continua sa fie interesati de produsele „eco“. Potrivit studiilor Sustainability in the 2009 Recession si Green Brands Survey 2009, preluate de site-ul responsabilitate.ro si citate de Green Report, produsele ecologice sunt asociate cu ideea de reducere a consumului si de economisire.
Principala bariera pentru achizitia acestui tip de produse o constituie perspectiva asupra pretului, perceput in general ca fiind mai mare decat cel al produselor conventionale.
Studiile arata ca tot mai multi consumatori tin cont de impactul asupra mediului pe care il au produsele cumparate. Totodata, cei intervievati declara ca, dupa recesiune, vor acorda o si mai mare atentie produselor „eco“. Aceasta intentie se manifesta cu predilectie in statele in curs de dezvoltare, precum China, India sau Brazilia, unde 70% din consumatori au de gand sa suplimenteze bugetul pentru achizitiile „verzi“.
Ponderea consumatorilor din tari precum Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Franta sau Germania care isi exprima intentia in acest sens este de 40%. La intrebarea „Care sunt cele mai mari obstacole ce stau in calea achizitionarii de produse si servicii ecologice?“, majoritatea respondentilor au plasat pe primul loc pretul. Pe locul al doilea este mentionata oferta limitata de astfel de produse, disponibila pe piata.