Mai mulți campaigneri și cercetători au fost blocați de pe contul de Twitter al Organizației Internaționale a Aviației Civile (Icao) după ce au publicat mesaje legate de emisiile provenite din sectorul aviației.
Organismul ONU pentru aviație civilă blochează criticii pe Twitter, acuzându-i de „știri false” și „spam”. Abordarea Icao a fost criticată de jurnaliștii de mediu, relatează Climate Change News.
Steve Westlake, om de știință la Universitatea Cadriff din Marea Britanie, a publicat o captură de ecran care arăta că Icao l-a blocat, după ce Westlake a răspuns la trei tweet-uri Icao cu un comentariu al activistei suedeze Greta Thunberg care explica că majoritatea cazurilor de extindere a aeroporturilor sunt incompatibile cu atingerea țintelor climatice internaționale.
Sectorul aviației este o sursă de emisii de gaze cu efect de seră care înregistrează una dintre cele mai rapide creșteri. Ținta de emisii a sectorului, negociată în cadrul Icao, nu este aliniată cu Acordul de la Paris.
Câteva ore mai târziu, Icao a publicat o poezie care declara că știrile false, spam-ul și abuzul nu sunt în concordanță cu termenii de utilizare. Ca răspuns la critici, Icao a insistat că încurajează abordarea emisiilor de către activiști, dar că aceasta ar trebui să fie bazată pe fapte și bine orientată.
Alți utilizatori care au fost blocați de pe contul de Twitter Icao includ academicianul britanic Kevin Anderson, care încurajează oamenii să zboare mai puțin, și Vincent van Oort, care a cerut un sistem de taxare onest care reflectă impactul de mediu al sectorului.
Icao este un forum ONU dedicat reglementării emisiilor din sectorul aviatic. Statele sale membre au căzut de acord în 2016 să limiteze emiiile nete la nivelurile din 2020. Această țintă va fi atinsă de companiile aeriene prin reduceri de emisii în alte sectoare.
Detaliile sistemului de compensare a emisiilor de dioxid de carbon sunt negociate în spatele ușilor închise. La începutul lunii trecute, campaignerii au aplaudat decizia de a preveni dubla contabilizare a reducerilor de emisii, dar au avertizat că procesul este vulnerabil în fața slabei integrități de mediu și a intereselor industriei.