Secretarul de Stat al Ministerului Olandez al Infrastructurii, Stientje Van Veldhoven, propune companiilor să-și răsplătească financiar angajații care vin cu bicicletele la muncă.
Van Veldhoven a propus un sistem în care angajații primesc 19 cenți (22 cenți americani) pentru fiecare kilometru parcurs cu bicicleta către muncă.
„Bicicleta aduce o contribuție importantă pentru accesibilitate, confort și sănătate. Reduce ambuteiajele. De aceea vreau să încurajez ciclismul, cu scopul de a avea cu 200.000 navetiști în plus care renunță la mașini și vom face împreună încă 3 miliarde de kilometri pe bicicletă.”, a declarat Van Veldhoven.
Van Veldhoven va discuta propunerile, alături de alte soluții de promovare a ciclismului prin recompense fiscale, cu marii angajatori, precum și cu companii mici și mijlocii.
Măsura ar putea determina 200.000 de olandezi să meargă cu bicicleta la muncă. În Olanda, mai mult de 25% din populație folosește bicicleta în mod curent, iar țara are mai mult de 22 de milioane de biciclete, față de doar 17 milioane de locuitori.
Acum patruzeci de ani, au fost realizate experimente în orașele olandeze pentru a vedea în ce feluri poate fi implementat ciclismul ca alternativă viabilă, pe termen lung, la mașini. În cadrul experimentului, a fost construită infrastructura necesară care conecta fiecare casă de fiecare destinație din oraș, permițând tuturor locuitorilor să meargă cu bicicleta, indiferent de vârstă.
În prezent, o schemă de promovare a ciclismului numită B-Riders este aplicată în provincia Brabant, iar rezultatele sunt promițătoare.
Navetiștii care renunță la mașină în schimbul bicicletei sunt îndrumați de o aplicație pe mobil și primesc o răsplată financiară pentru fiecare kilometru parcurs cu bicicleta în timpul orelor de vârf. Majoritatea oamenilor continuă să meargă cu bicicleta chiar și după ce nu mai primesc recompense.
„Angajații sunt mai sănătoși și mai puțin predispuși la absențe din cauza bolii. În plus, folosirea bicicletelor permite deseori companiilor să reducă costurile necesare pentru parcări. Drept urmare, guvernul investește 100 milioane de euro pentru piste de biciclete și spații de parcare pentru ele.”, a declarat Van Veldhoven.
Mai mult de jumătate din drumurile zilnice cu mașina în Olanda sunt mai scurte de 7.5 km, iar mai mult de jumătate dintre angajați locuiesc la maxim 15 km distanță de locul lor de muncă.