Ikea a lansat în România o campanie intitulată „Un lucru mic”, ce vizează creșterea gradului de conștientizare cu privire la puterea micilor schimbări. Campania are la bază un sondaj global realizat recent de GlobeScan, o organzație publică de sondare a opiniei publice, arată că oamenii au o dorință puternică de a fi mai sănătoși și a avea un comportament sustenabil, dar sunt necesare soluții mai accesibile pentru a transforma gândurile în acțiune.
Studiul arată, de asemenea, că cei mai mulți oameni consideră ca fiind o provocare găsirea unor soluții potrivite, așteptând din partea companiilor produse și servicii accesibile, care sunt mai bune atât pentru oameni, cât și pentru mediu (50%).
Oamenii își doresc produse care durează mai mult (77%) și le evită pe cele de unică folosință (59%). Un număr semnificativ de consumatori de carne ar fi dispuși să treacă la alternative pe bază de legume (41%) dacă au un gust la fel de bun, au același preț și valoare nutritivă. (Puteți accesa aici raportul integral).
Potrivit Ikea, datele confirmă încă o dată importanța creării unor produse și servicii sustenabile și atractive.
„Pentru un individ ar putea fi intimidant să integreze schimbările în viața sa și s-ar putea simți blocat atunci când nu va ști de unde să înceapă sau ce să facă. Totodată, uneori s-ar putea simți fără speranță – ce diferență ar putea face o acțiune mică a unei singure persoane?’, spune Aldo Lele, Sustainability Manager IKEA South East Europe.
Lele dă exemplu câteva alegeri care pot fi integrate cu ușurință în viața de zi cu zi, cum ar fi să alegem alimente sănătoase pentru noi și pentru mediu, să economism apă în timp ce ne spălăm pe dinți, să scurtăm timpul de duș, să reducem risipa de alimente, să înlocuim luminile din casa cu soluțiile LED și să începem să folosim o pungă reutilizabilă.
Prin urmare, având în vedere aceste perspective, IKEA spune că se va concentra și mai puternic pe alegerile sănătoase și durabile ca opțiune implicită, promițând că anul următor va fi unul al soluțiilor dedicate sustenabilității, ajutând tot mai mulți oameni să contribuie cu proprii lor pași mici la un mediu mai bun lăsat moștenire generațiilor viitoare.
GlobeScan este o companie canadiană de sondare a opiniei publice cu birouri în Cape Town, Hong Kong, Londra, Paris, San Francisco, São Paulo și Toronto, care realizează studii despre reputație, brand, sustenabilitate, implicare și cercetare a tendințelor.
Cel mai recent studiu GlobeScan Healthy & Sustainable Living a fost realizat în 27 de țări în iunie 2020, în mijlocul pandemiei COVID-19. Studiul a fost conceput alături de mai mulți parteneri, inclusiv IKEA, CVS Health, GlobeScan, PepsiCo, Visa și WWF International, pentru a ajuta organizațiile să înțeleagă mai bine mentalitățile oamenilor la nivel global și ce le permite sau îi împiedică pe aceștia să trăiască într-o manieră mult mai sănătoasă și mai sustenabilă. În total, 27.000 de persoane au luat parte la studiul global în cadrul căruia au fost intervievați despre atitudini, opinii și comportamente legate de stiluri de viață mai sustenabile și mai sănătoase.
Citește și: