Nike, conducatoare in randul companiilor verzi

Companii precum Nike, Google, Anheuser-Busch si Levi Strauss au adoptat metode de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera dezvaluind in mod cat mai transparent consumatorilor aceste eforturi, potrivit celui de-al doilea storecard emis de Climate Counts, informeaza GreenBiz.

Scorecard-ul, care disponibil sub forma unui mic ghid de cumparaturi ce ofera consumatorilor abilitatea de lua decizii la shopping in functie de contributia companiilor in combaterea incalzirii globale. Raportul arata ca 84% dintre companii si-au imbunatatit eforturile legate de schimbarile climatice de la lansarea primului scorecard din iunie anul trecut.

„Companiile sunt presate de consumatori sa contribuie la solutionarea crizei climatice”, a spus Gary Hirshberg, director executiv al Stonyfield Farm si Climate Counts. „Scorecard-ul permite consumatorilor sa ia decizii bune pentru clima la cumparaturile de zi cu zi”, a mai spus acesta.

Climate Counts, o asociatie non-profit care a creat scorecard-ul cu sprijin din partea companiilor de afaceri si a expertilor, s-a folosit de 22 de criterii pentru clasificarea companiilor in 4 categorii: cele care isi masoara amprenta de carbon, cele care fac efortul pentru a o reduce, cele care sustin sau se opun legislatiilor de mediu. Clasifica totodata companiile si in functie de sector: vestimentatie, bauturi, electronice, produse alimentare, servicii de alimentatie, produse pentru locuinte, media si internet/software.

Scorul mediu inregistrat de companii anul trecut a fost de 40 de puncte, Nike atingant scorul cel mai mare de 82 de puncte. De asemenea, Canon, General Electric, IBM, Stonyfield Farm, Toshiba si Unilever au avut un scor de peste 70 de puncte, Google si-a imbunatatit scorul inregistrand 38 de puncte, iar Levi Strauss si Anheuser-Busch au avut fiecare peste 20 de puncte.

Acest articol a fost preluat cu acordul GreenBiz

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri