Mesajele negocierilor climatice din Paris, sub „tirania” firmelor de PR

Prezențe discrete la negocierile climatice ale ONU din Paris, marile firmele de relații publice la nivel global, cum ar fi Edelman și Fleishman Hillard, lucrează în spatele scenei, angajate de țări mari producătoare de petrol sau în curs de dezvoltare pentru a le gestiona comunicarea cu privire la schimbările climatice, se arată într-o analiză realizată de The Guardian.

cop 21 pr

Exemplul Indiei este grăitor. În trecut, mass-media occidentale au portretizat această țară ca fiind unul dintre cele mai mari obstacole în calea unui acord global, insistând asupra faptului că țările bogate trebuie să vină cu miliarde de dolari pentru a le ajuta pe cei sărace în trecerea de la combustibilii fosili la surse de energie curate. Anul acesta, negociatorii indieni și-au nunațat poziția, adoptând una mai prietenoasă. „Suntem aici pentru a propune, nu pentrru a ne opune”, a spus spune Prakash Javadekar, ministrul mediului din India.  Este o mișcare extrem de abilă după summit-ul de rău augur din 2009 de la Copenhaga.

 

Pentru COP 21, guvernul indian a angajat Edelman pentru ai face reprezentanții mai accesibili pentru jurnaliști occodentali. Pavilionul Indiei, care prezintă proiectele sale de energie curată, a devenit un magnet pentru reporteri și delegații celorlalte țări.

„Am interacționat cu mass-media și am lămurit unele dintre rapoartele inexacte care vizau India. Neînțelegerile apar din cauza lipsei de informare”, spune Shri Ashok Lavasa, secretar de stat în cadrul Ministerului Mediului, Pădurilor și Schimbările Climatice din India.

„Mașinăria de PR a Indiei este incredibilă”, a spus, vădit frustrat, un delegat european, care a recunoscut că nevoia Uniunii Europene de avea conses între membrii săi îngreunează concurarea mesajului direct și simplu al Indiei.

De asemenea, Arabia Saudită, mare producător de petrol veșnic acuzat că îngreunează discuțiile, a angajat firma de PR franceză Medeis pentru a-i coordona comunicarea. Medeis gestionează site-ul în limba encgleză al saudiților, care „scoate în evidență cercetare și dezvoltare regatului în privința tehnologiilor regenerabile și cu emisii reduse de carbon”.

Brazilia a apelat la aserviciile celor de la Fleishman Hillard pentru a-i construi o imagine de mediator în cadrul discuțiile climatice.

Țările mai puțin dezvoltate beneficiază de o coordonare gratuită a strategiilor de comunicare oferite de organizații de genul Institutul Internațional de Mediu și Dezvoltare sau Independent Diplomat.

Potrivit The Guardian, profesionalizarea transmiterii mesajelor cu tentă climatică a fost necesară pentru a evita reluarea imaginilor dezastroase cu eșecul del conferința pe climă de la Copenhaga. De asemenea, aceasta ilustrează și creșterea exponențială a influenței social media.

spot_img

Ultimele știri