Cât contează pentru români impactul asupra mediului al materialelor de construcții

73% dintre persoanele care achiziționează materiale de construcții au o părere mai bună despre produsele care sunt certificate și etichetate ca fiind verzi, comparativ cu cele care nu au această certificare. În același timp, 86% dintre cumpărători sunt de acord cu introducerea, la nivelul pieței locale, a unei etichete obligatorii, care să ateste cât de sustenabil este un produs din punct de vedere al impactului asupra mediului, arată datele unui sondaj online realizat de Grupul Holcim Romania.

Studiul mai arată că 1 din 5 respondenți ține cont de impactul produselor asupra mediului, în momentul în care alege să cumpere o anumită marcă sau un anume produs din industria construcțiilor.

20% din participanții sondajului au precizat că țin cont de impactul asupra mediului atunci când aleg să cumpere un anume brand sau un produs din categoria materialelor de construcții.

De asemenea, potrivit cercetării online efectuate, femeile acordă o mai mare importanță factorului ecologic decât bărbații. Totodată, s-a observat o deschidere mai mare a utilizatorilor de ciment și lianți privind factorul de mediu, comparativ cu utilizatorii altor tipuri de materiale de construcții.

În ceea ce privește interesul românilor pentru clasa climatică și pentru conținutul de material reciclat utilizat în fabricarea produselor, datele extrase în urma studiului arată că există o relevanță importantă a celor doi indicatori atunci când se ia decizia de cumpărare. Astfel, pe o scală de la 1 la 10 s-a obținut scorul mediu de 8,29 când vine vorba de importanța clasei climatice și 8,04 în legătură cu importanța folosirii materialelor reciclate. Mai mult, relevanța percepută crește odată cu vârsta consumatorilor pentru ambii indicatori (clasa climatică și folosirea materialelor reciclate).

Sondajul online a fost realizat în perioada martie-aprilie 2021, a avut la bază o serie de interviuri online și un panel reprezentativ de consumatori din România. Profilul celor 200 de participanți chestionați a vizat populația activă (ambele sexe – feminin și masculin), cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, din mediul urban, cumpărător de materiale de construcții (end-user), persoane care au vizitat un magazin/depozit de construcții/bricolaj în ultimele 12 luni ale anului.

spot_img

Ultimele știri