Mașinile electrice cu pilot automat ar putea inaugura o nouă eră spațială

Nissan și NASA își unesc forțele pentru a dezvolta vehicule electrice autonome care vor putea rula atât în oraș, cât și pe Marte. Potrivit wired.com, constructorul auto și agenția spațială americană au anunțat un parteneriat de cinci ani în urma căruia inginerii celor două instituții vor dezvolta împreună o mașină robot. Efortul de cercetare și dezvoltare, care se va desfășura în mare parte în Silicon Valley, ar putea aduce la viață tehnologia care va fi folosită pentru vehiculele de pasageri de pe Pământ sau alte planete îndepărtate.

 

nissan-nasa-660x440

 

Pentru început, Nissan și NASA vor dezvolta și testa mașini autonome cu emisii zero (modele electrice Nissan Leaf modificate) la centrul de cercetare al agenției spațiale din California, în aceeași zonă cu cel al Nissan. Momentul este perfect ales pentru noi pentru că suntem gata să începem testarea„, spune Maarten Sierhuis, directorul centrului de cercetare Nissan Silicon Valley, care a petrecut, de asemenea, zece ani ca un cercetator senior în cadrul NASA

Pentru moment, mașinile nu vor putea fi autonome 100%, însă NASA și-a dovedit capacitatea să opereze prin telecomandă vehicule de la milioane de kilometri depărtare, o realizare care necesită un nivel superlativ de inginerie. „NASA ne poate învăța cum să construim sisteme de o remarcabilă durabilitate și fiabilitate, dar și despre modul în care omul trebuie să interacționeze cu mașina”, a spus Carlos Ghosn, CEO-ul Nissan.

De asemenea, NASA poate învăța multe de la Nissan despre vehiculele fără șofer. Constructorul deja testează mașini care pot naviga prin mediul urban pe cont propriu. Aceasta este una dintre cele mai dificile provocări cu care se confruntă vehiculelor autonome, pentru că orașele conțin nenumărate variabile, cum ar fi pietoni, bicicliști, construcții etc. Dezvoltarea suficient de repede a unui sistem destul de inteligent care să se adapteze la un mediu atât de haotic este o sarcină foarte dificilă.

Google face teste de peste cinci ani

 

google

 

Compania americană Google testează, de peste cinci ani de zile, un concept de mașină autonomă care se conduce singură, însă costurile producerii în serie ale unor astfel de autoturisme sunt uriașe. Un singur radar performant pentru Google Car costă 60.000 de euro.

Google și-a „învățat” mașinile, în ultimul an, să se descurce în situații în mediul urban, mai complicate față de autostradă. Este un mare pas înainte pentru mașinile fără șofer ale companiei Google, proiect pe care compania l-a anunțat în 2010.

Compania a lucrat la un software care permite mașinilor să înregistreze mai multe obiecte în același timp: pietoni, un biciclist care semnalizează etc. Compania a ajuns la concluzia că situațiile care par haotice ochiului uman sunt „destul de previzibile pentru computer”. Acest progres nu înseamnă însă că mașinile Google sunt pregătite pentru a merge pe străzile lumii.

Mercedes-Benz a prezentat prototipul unei mașini electrice cu pilot automat

 

mercedes

 

Mercedes-Benz F 015, o mașină electrică dotată cu o mulțime de dispozitive electronice, cu o formă ovală futuristă, a fost prezentată marelui public de Dieter Zetsche, patronul Daimler, înainte de marea deschidere a Salonului CES 2015 din Las Vegas. Mașina are volan, însă scaunul rezervat în general șoferului poate să pivoteze. Pasagerii din fața își pot răsuci astfel scaunele cu spatele la șosea și pot discuta față în față cu pasagerii aflați pe scaunele din spate. Seamănă puțin cu conceptul de trăsură, a remarcat Dieter Zetsche.

Vehiculul „comunică” cu spațiul care îl înconjoară, în funcție de modul în care rulează — manual sau automat — și poate reacționa la deplasările unui pieton în fața mașinii. „Este opinia noastră despre viitor în termeni de design, concept și comunicație a mașinii”, a comentat Zetsche. Dincolo de performanța tehnică, prototipul se dorește și reflecția unei noi filosofii. Prototipul a circulat luni seară pe bulevardul Strip din Las Vegas pentru a se alătura standului firmei germane prezente la CES, unde va rămâne expus până la 9 ianuarie.

Citește și:

Automobilele electrice se repoziționează în ofertele dealerilor

Inteligența artificială va înlocui controlul oamenilor asupra automobilelor până în 2020

Quant e-Sportlimousine, mașina electrică care poate schimba automobilul viitorului

Taxiurile solare, printre soluțiile pentru dezvoltarea transportului sustenabil în orașe

NBC News.com: Mașinile Google fără șofer pot circula prin orașe

spot_img

Ultimele știri