Kaufland anunță primul magazin din România reorganizat după o strategie anti-plastic

Magazinul Kaufland din București, str. Barbu Văcărescu, nr. 120-144, este primul magazin din România al unui retailer în care se materializează o strategie anti-plastic. Mai mult, magazinul din România este primul din întreaga rețea internațională a grupului în care compania implementează schimbări majore. 

Protecția mediului este un aspect extrem de important pentru Kaufland. Peste 47.000 de tone de deșeuri au fost reciclate de companie într-un an: plastic, ambalaje, baterii, ulei de gătit și altele, conform datelor publicate în ultimul Raport de Sustenabilitate Kaufland România”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România.

Kaufland, cea mai responsabilă companie din România, potrivit Romania CSR Index 2018

Care sunt schimbările făcute?

Înlocuirea consumabilelor

  • Au fost eliminate peste 90% din materialele consumabile de plastic de unică folosință și înlocuite cu materiale 100% biodegradabile sau compostabile, prietenoase cu mediul înconjurător. Materialele biodegradabile au în compoziție trestie de zahăr sau amidon de porumb și se descompun sub acțiunea microorganismelor. Cele compostabile sunt automat biodegradabile, iar resursele din care au fost făcute pot fi descompuse prin compostare.
  • Schimbările sunt implementate în cadrul raioanelor de brutărie, legume-fructe, la vitrinele cu servire asistată etc, unde articolele consumabile (ambalaje, folii etc) sunt 100% biodegradabile. De asemenea, și sacii de gunoi din parcare au fost înlocuiți cu alternative sustenabile.
  • Pentru prima dată, Grill-ul Kaufland este 100% fără plastic, astfel că toate ambalajele (pungi, tacâmuri, caserole, tăvițe, sosiere și altele), precum și consumabilele sunt confecționate din materiale biodegradabile.

Astfel, costul asumat de Kaufland România pentru ca articolele consumabile folosite în magazin să fie sustenabile (biodegradabile și compostabile), este de patru ori mai mare. Investiția companiei ajunge astfel la aproximativ 300.000 euro pe an.

Noi produse listate

  • La casele de marcat au fost introduse sacoșe din materiale biodegradabile.
  • Mai mult, pentru clienții care vor să adopte un stil de viață prietenos cu mediul, Kaufland a listat în magazin articole de unică folosință din materiale 100% biodegradabile sau compostabile, prietenoase cu mediul înconjurător, ca alternativă la cele din plastic. Printre acestea se numără paie, farfurii, cuțite și furculițe, pahare, boluri.

Infrastructură de colectare

  • Compania a instalat pubele pentru deșeuri bio, unde clienții pot arunca deșeuri biodegradabile sau destinate compostării ulterioare. Acestea previn procesele nedorite de descompunere, permit o circulație impecabilă a aerului și au proprietăți anti-bacteriene.
  • În parcarea magazinului, Kaufland pune la dispoziție o infrastructură de reciclare de tip self-service, cu automate speciale pentru trei tipuri de ambalaje, inclusiv plastic. Aici, clienții pot recicla PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru) și vor primi drept răsplată un cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin.

 [box type=”success” ]Inițiativa are trei obiective: evitarea consumului de plastic, îmbunătățirea reciclabilității materialelor și încurajarea adoptării ambalajelor sustenabile.[/box] 

Kaufland va avea ambalaje 100% reciclabile pentru toate produsele marcă proprie

Compania deja a anunțat delistarea din toate magazinele a articolelor marcă proprie din plastic precum bețișoarele pentru urechi, paie și vesela de unică folosință din plastic – ce urmează să fie înlocuite în toate țările cu alternative ecologice, până la sfârșitul lui 2019.

Pe viitor, Kaufland va reduce consumul de plastic în toate țările cu cel puțin 20% până în anul 2025 și va asigura reciclabilitatea în proporție de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii.

De asemenea, până la finalul anului 2019, în magazinele Kaufland din România vor fi instalate și alte automate speciale de reciclare.

Kaufland interzice microplasticul în produsele sale marcă proprie

Mai mult, Kaufland nu folosește microplastice în formulele mărcilor proprii – cum ar fi, de exemplu, produsele cosmetice, de igienă personală sau de îngrijire și curățare a locuinței.

Decizia de a evita microparticulele de plastic a fost asumată la nivel internațional încă din 2013, în linie cu eforturile de a contribui la protejarea mediului încojnurător. Compania a colaborat cu partenerii săi pentru a găsi alternative ecologice, ca urmare a excluderii microparticulelor de plastic (PE, PP, PA, PET, PES, PI, PUR), astfel că un exemplu este utilizarea în peeling-ul de față a uleiului de ricin întărit.

spot_img

Ultimele știri