Inedit în Europa: Grenoble plantează copaci în locul panourilor publicitare

Grenoble este prima metropolă europeană care a decis să înlocuiască panourile publicitare cu arbori, grație unei hotărâri luate de edilii săi, ecologiști. În primăvară, în locul panourilor, municipalitatea intenționează să planteze 50 de pomi, contractele cu firma de publicitate și mobilier urban urmând să fie sistate cât de curând, scrie lesechos.fr.

 

 

Demontarea celor 326 de panouri publicitare de pe spațiul public va dura patru luni, suprafața eliberată ridicându-se la 2.051 metri pătrați. Grenoble nu renunță însă definitiv la afișajul stradal. ”Noul afișaj va fi gratuit și destinat anunțurilor culturale sau de interes public, iar panourile vor fi mai reduse în dimensiuni”, a explicat Lucille Lheureux, adjunctul însărcinat cu spațiile publice din Grenoble.

Albert Asseraf, directorul de strategie al companiei de panotaj căreia nu îi va mai fi reînnoit contractul, susține însă că orașul va fi, la rândul său, privat financiar. ”Odată cu încheierea acestui contract, cetățenii din Grenoble vor pierde 600.000 euro anual, dar și informații destul de utile”, a spus Asseraf.

Cifrele sunt contestate însă de Primăria Grenoble. ”Internetul face o concurență serioasă panotajului stradal. În concluzie, banii pe care i-ar fi câștigat municipalitatea din reînnoirea contractului ar fi fost de patru ori mai puțini, adică 150.000 euro anual, și nu 600.000 euro”, a punctat primarul Eric Piolle.

Sao Paulo, Brazilia, este singurul oraș din lume care a decis, în 2007, să interzică afișele publicitare prezente pe toate zidurile. În 2012, municipalitatea a revenit asupra deciziei și a semnat un contract cu firma de panotaj, care se obligă să instaleze 1.000 de panouri care să indice ora exactă, temperatura sau calitatea aerului.

Citește și:

Centrul Ljubljanei, noua capitală verde a Europei, oază pentru bicicliști

Bruxelles-ul vrea să locuim și să muncim în clădiri ecologice

spot_img

Ultimele știri