Organizatia Greenpeace a realizat un top al celor mai verzi produse electronice, ”Green Electronics Survey”, analizand telefoane, laptop-uri, televizoare, monitoare si calculatoare de la cele mai populare companii.
Evaluarea a scos la iveala faptul ca multe dintre industrii au facut eforturi notabile pentru a-si inverzi produsele, dar este inca loc pentru mai bine.
18 companii au raspuns la provocarea lansata de Greenpeace de a participa la Green Electronics Survey. Studiul a analizat 7 categorii de produse, dupa criterii privind sustenabilitatea. Astfel, au fost stabilite produsele elctronice cele mai prietenoase cu mediul, unele dintre acestea fiind disponibile pe piata de la inceputul acestui an.
Produsele au fost analizate dupa 4 grupuri principale de criterii: folosirea substantelor chimice periculoase, consum, ciclul de viata si inovarea si marketingul.
Va prezentam produsele care s-au clasat pe primele pozitii la fiecare categorie:
Computere desktop
1. HP Compaq 6005 Pro Ultra-slim
2. Fujitsu Esprimo E9900
3. Dell Optiplex 980
4. Asus CS6110
5. WiproWSG59755W7
Notebook-uri
1. Asus UL30A
2. Panasonic CF-F9KWHZZPM
3. Samsung NP-SF410
4. Toshiba Portege R700
5. Dell Latitude
Telefoane mobile
1. Samsung GT-S7550(Blue Earth)
2. Sony Ericsson Elm J10i
3. LG Electronics GD510
4. Nokia X3-02
5. Motorola A45 Eco
Televizoare
1. Sharp LC-52SE1
2. Panasonic TC-42LD24
3. Sony KDL-32EX710
4. Samsung UE46C6000
Smartphones
1. Sony Ericsson Aspen (M1i)
2. Nokia N8-00
3. Samsung GT-S8500(Wave)
4. HP Palm Pixi Plus
5. Blackberry Pearl 3G – 9100/9105
Companiile participante la studiu au fost: Acer, Asus, Dell, Fujitsu, HCL, HP, Lenovo, LG, Motorola, Nokia, Panasonic, BlackBerry, Sharp, Sony Ericsson, Sony, Toshiba si Wipro. Apple si Philips au refuzat sa participe la competitie.
”Green Electronics Survey” face parte din campania ”Green Electronics”, initiata de Greenpeace in 2005 pentru informarea si incurajarea consumatorilor de a cumpara produse eco friendly. Pe de alta parte, organziatia a urmarit sa-i determine pe producatori sa-si asume responsabilitatea pentru impactul produselor lor asupra mediului.
Gasiti analiza integrala a produselor participante la competitie pe site-ul Greenpeace.