În urma campaniei globale inițiate de Greenpeace, Lego, una dintre cele mai mari companii de jucării din lume, a anunțat că nu va mai reînnoi niciun contract cu gigantul din industria petrolului, Shell, acuzat că amenință fragila zonă arctică și viața sălbatică unică care poate fi găsită aici.
Lego tocmai a anunțat că nu va mai reînnoi niciun contract cu Shell. Este o victorie covârșitoare pentru milioane de oameni care au cerut Lego să renunțe la colaborarea cu Shell”, a anunțat Greenpeace pe Facebook.
Greenpeace a atenționat opinia publică mondială că Shell se folosea de Lego pentru a neutraliza controversa privind impactul asupra mediului înconjurător prin planurile periculoase de a fora după țiței în Arctica.
Din 2012, programul companiei Shell de forare în Arctica s-a confruntat cu critici dure din partea ONG-urilor de mediu și a autorităților de reglementare. În aceeași perioadă, 16 milioane de seturi de jucării LEGO, cu brandul Shell au fost vândute sau donate la benzinării în 26 de țări, Shell devenind astfel un contribuabil major la vânzările globale ale Lego”, potrivit Greenpeace.
Făcând referire la campania înițiată de Greenpeace, Susan Linn, psiholog la Școala Medicală Harvard și autoare a cărții ”Consuming Kids: The Hostile Takeover of Childhood”, a subliniat că ”trebuie să ferim copii de campaniile de branding ale companiilor din mai multe motive, inclusiv pentru a le respecta nevoia de a explora ei singuri ideile lor și pentru a-și dezvolta propria imagine despre lume.