Greenpeace: Coca Cola, Nestle și Pepsi, cei mai mari generatori de deșeuri de plastic din lume

Coca Cola, Pepsi si Nestle sunt cei mai mari generatori de deșeuri de plastic, conform unui raport Greenpeace care dezvăluie contribuția semnificativă a marilor corporații la poluarea cu plastic a lumii.

© Soojung Do / Greenpeace

Greenpeace și Break Free From Plastic, cu ajutorul a 10.000 de voluntari din 42 de țări, au demarat timp de nouă luni un amplu proiect de curățare, precum și o analiză a deșeurilor și a brandurilor care dezvăluie modurile în care corporațiile gestionează problema poluării cu plastic. Au avut loc 239 de operațiuni de curățare în 42 de țări din jurul lumii, care au rezultat în analizarea a 187.000 de bucăți de deșeuri din plastic.

Corporațiile care generează cele mai multe deșeuri de plastic sunt, în ordinea contribuției:

Coca-Cola, PepsiCo, Nestlé, Danone, Mondelez International, Procter & Gamble, Unilever, Perfetti van Melle, Mars Incorporated, Colgate-Palmolive.

Plasticul va susţine cererea mondială de petrol până în 2050

Coca-Cola, Pepsi și Nestle sunt responsabile împreună pentru 14% din poluarea cu plastic din întreaga lume. Deșeurile cu brandul Coca-Cola au fost găsite în 40 dintre cele 42 de țări unde s-au organizat acțiuni de curățare.

Conform raportului, cel mai des întâlnit tip de plastic a fost polistirenul, urmat îndeaproape de PET-uri.

Analiza realizată se bazează pe deșeurile adunate în timpul operațiunilor de curățare, indicând cele mai des întâlnite branduri, însă autorii raportului subliniează că datele nu reprezintă o cuantificare definitivă a deșeurilor generate de companii.

„Aceste audituri ale brandurilor oferă dovezi clare ale rolului corporațiilor în perpetuarea crizei globale de plastic.”, a declarat Von Hernandez, coordonator global la Break Free From Plastic.

Toate cele trei companii și-au luat angajamente pentru reducerea plasticului din ambalaje până în 2025. Coca Cola a anunțat că toate ambalajele vor fi reciclabile, Nestle a anunțat că ambalajele vor fi reciclabile sau reutilizabile, iar PepsiCo a declarat că ambalajele lor vor fi reciclabile, compostabile sau biodegradabile.

Green Report Shop Produse ECO

Greenpeace cere consumatorilor să se implice și să pună presiune pe corporații pentru a oferi opțiuni mai sustenabile. Ei au început o campanie pe rețelele sociale, în care oamenii sunt încurajați să fotografieze deșeurile de plastic pe care le văd aruncate în mediul înconjurător și să posteze fotografia alături de hashtag-ul #IsThisYours și tag-ul brandului.

spot_img

Ultimele știri