Franța intenționează să depășească triplarea cotei de ciclism în transport cu un plan multianual pentru a construi benzi de biciclete mai bune, stimulente financiare pentru navetiștii care folosesc bicicleta și măsuri împotriva furtului de biciclete.
Primul ministru Edouard Philippe a declarat la Nantes, că, deși Franța găzduiește cursa Tour de France, bicicleta rămâne un sport mai degrabă decât o formă de transport.
Philippe a declarat că ponderea ciclismului în transportul public este de doar 3%, mai puțin de jumătate din media europeană și sub Europa de nord și că țelul guvernului său este de a schimba acest lucru.
„Planificăm să triplăm ponderea ciclismului la 9% până în 2024, când vom găzdui Jocurile Olimpice”, a spus el într-un discurs.
Guvernul va lansa un fond pentru a investi 350 de milioane de euro în infrastructura de ciclism în următorii șapte ani.
Sustainable Mobility Forum – Pistele de biciclete din București finalizate în luna noiembrie
El a spus că statul va ajuta autoritățile locale să finanțeze construcții noi pentru a reduce decalajele dintre benzile de biciclete.
„Discontinuitatea pe hărțile benzii de biciclete creează insecuritate și descurajează oamenii de la a practica ciclism”, a spus el.
Spre deosebire de cele mai multe aspecte ale politicii franceze, construcția de infrastructură pentru biciclete nu este o responsabilitate națională, ci o responsabilitate locală, astfel că benzile de biciclete franceze au tendința de a fi scurte și, rareori, se conectează la alte benzi.
Olivier Schneider, șeful federației franceze a utilizatorilor de biciclete FUB, a declarat că noul fond nu corespunde promisiunii electorale a președintelui Emmanuel Macron de 200 de milioane de euro pe an, dar a spus că speră că va stimula orașele să construiască noi benzi de biciclete.
„Cincizeci de milioane de euro pe an nu vor transforma Franța în Olanda, dar este un început”, a spus Schneider.
În Olanda, ciclismul reprezintă aproape 30% din toate călătoriile. Guvernul francez va creşte, de asemenea, stimulentele financiare pentru transportul de biciclete. Philippe a spus că toți funcționarii publici vor primi scutiri de taxe 200 euro pe an pentru călătoria cu bicicleta, în timp ce companiile private vor avea opțiunea de a-și plăti angajații până la 400 de euro neimpozabili pe an.
Pentru a preveni furtul de biciclete, guvernul francez va pune în aplicare un sistem obligatoriu de gravare a identificării bicicletelor noi, iar clădirile noi vor trebui să includă facilități de parcare pentru biciclete.
Philippe a declarat că stațiile de tren vor trebui, de asemenea, să ofere locuri de parcare pentru biciclete sigure, însă el nu a spus nimic despre facilitarea transportului de biciclete pe trenurile SNCF, o cerere majoră a grupurilor de biciclăşti.
Ca parte a planului, Franța va permite, de asemenea, mai mult trafic cu biciclete pe străzile cu sens unic și va introduce lecții de ciclism în toate școlile secundare până în 2022.