Organizația Extinction Rebellion încurajează industria publicității să își folosească expertiza în manipularea opiniei publice pentru a aduce schimbări pozitive și a influența oamenii privind criza climatică.
Într-o scrisoare publică scrisă de membrii Extinction Rebellion care au zeci de ani de experiență în industria publicității, aceștia atrag atenția că publicitatea a ajutat la promovarea consumului și a stilurilor de viață care utilizează mult carbon, însă că acest lucru trebuie să se schimbe dacă vrem să supraviețuim.
Ei cer tututor din industrie să „spună adevărul despre urgența climatică și ecologică”, fiind un pas vital pentru a trezi lumea și a îi încuraja să ia acțiune, relatează The Guardian.
„Ca mediator între public și branduri, industria publicității este capabilă în mod unic de a duce la schimbări rapide de comportament în societate, în întreaga lume, și ar trebui să preia conducerea în loc să fie condusă. Publicitatea va fi văzută tot mai mult, alături de petrol și exploatarea forestieră, ca o industrie toxică și cei cu funcția de «creativi» vor fi redenumiți «distrugători».”
Scrisoarea ridiculizează unele moduri în care companiile încearcă să fie mai „verzi”, spunînd că „o mică campanie de renunțare la paiele de băut din plastic nu va rezolva situația… nici niște muncă pro-bono pentru o inițiativă împotriva uleiului de palmier.”
În schimb, agențiile ar trebui să „declare o urgență climatică și ecologică și să acționeze în consecință. Convingeți-vă clienții și audiențele să facă la fel.”
„Dacă nu veți face această schimbare, consumatorii vor insista să o faceți. Uitați-vă la străzile Londrei de luna trecută. Oamenii încep să vadă unde sunt problemele, și în curând vă vor vedea.”
Luna trecută, Extinction Rebelllion a organizat o serie de proteste în Londra care au determinat guvernul britanic să declare, în premieră mondială, stare de urgență climatică.