Ponderea vanzarilor de bere in ambalaj de plastic (PET) a ajuns in prima parte a acestui an la circa 50% din piata interna a berii, in detrimentul sticlei si al halbei, potrivit datelor reprezentantilor Asociatiei Berarii Romaniei, formata din companiile Heineken Romania, Ursus Breweries, InBev Romania si URBB-Tuborg.
Altfel spus, una din doua beri vandute la noi este ambalata in PET. Anul trecut, ambalajul din plastic reprezenta 45% din totalul consumului.
„Datele acestea sunt uimitoare. O bere adevarata trebuie sa aiba un ambalaj corespunzator, iar sticla este perfecta”, a apreciat belgianul Ben Vinken, singurul somelier de bere din lume, care a tinut o sesiune de degustare ieri, in Bucuresti. Vanzarile de bere la sticla au scazut la 40,5% din piata.
„In Belgia, dar si in alte tari din Europa, putem vorbi deja despre o cultura a berii, de exemplu se fac studii despre abordarea berii din punct de vedere gastronomic. In ultimii ani au aparut sticle elegante de 0,75 litri, similare celor in care este imbuteliat vinul, astfel ca berea merge foarte bine chiar si la o cina romantica”, a mai spus Vinken.
Romanii prefera berile populare
Cresterea vanzarilor de bere va fi de doar 5% in acest an, ritm inferior celui de 16% consemnat in 2006 sau de 9% anul trecut, potrivit presedintelui Asociatiei Berarii Romaniei, Shachar Shaine. Un roman bea in medie 90 de litri de bere anual. „Mai mult nu putem consuma. Urmatoarea etapa va fi de diversificare a gusturilor, a sortimentelor”, a spus Shaine.
Romanii sunt fideli berilor din categoria „lager”, beri usoare, de un galben deschis, fermentate la temperaturi scazute. „Categoria berilor speciale nu inseamna decat 2% din consumul de bere din Romania, dar sunt convins ca acest segment va avansa”, a mai spus Shaine.
Pentru mai multe informatii viziteaza Evenimentul Zilei