Emisiile de CO2 ale mașinilor vândute în UE au scăzut cu 4%

Emisiile de CO2 ale mașinilor vândute în Europa au scăzut cu aproape 4% în 2013, ajungând la la 127g/km, potrivit datelor publicate recent de Agenția Europeană de Mediu (EEA), care a anunțat că ținta de reducere a emisiilor a fost atinsă cu doi ani mai devreme.

Federația europeană Transport & Environment (T&E) recunoaște progresele realizate de producătorii de automobile în reducerea emisiilor responsabile pentru schimbările climatice. Cu toate acestea, datele privind eficiența combustibilului și nivelul emisiilor arată că cifrele oficiale nu se potrivesc.

Consumul de combusibilili realizat de conducătorii auto în trafic este cu 25% mai mare decât în rapoartele prezentate de constructorii auto, susțin reprezentanții Federației Europene Transport & Environment (T&E).

Aceasta înseamnă că în timp ce mașinile noi au consumat în medie 5 l/km la testele realizate în 2013, pe șosele consumul lor a fost de 6.25l/km, ridicând costurile cu combustibilul cu 350€ pe an pentru un conducător auto obișnuit.

Diferența semnificativă dintre emisiile de CO2 ale automobilelor de pe șosele și cele raportate în urma testelor este dată de faptul că producătorii de automobile manipulează procedurile de testare exploatând lacunele legislative și flexibilitatea testelor învechite pentru a evidenția calitățile ecologice ale mașinilor.

Furnizorii din industrie au pregătit testele pentru vehicule folosind o serie de trucuri pentru a micșora rezultatele, de exemplu: izolarea fisurilor din jurul ușilor și a grilajelor, supra-umflarea pneurilor, ajustarea roților și a frânelor, folosirea unor lubrifianți speciali, minimizarea greutății autovehiculului, testarea pe temparaturi nerealist de ridicate pe piste super-netede.

Testele efectuate pentru T&E arată că în condiții normale de circulație, în absența acestor trucuri, emisiile de CO2 sunt, în medie, mai mari cu 25%.

Standardele de eficiență a combustibilului reprezintă singura politică eficientă a Europei pentru reducerea emisiilor de CO2, dar sunt subminată de testele învechite. Procedurile de testare sunt pline de lacune, pe care constructorii de automobile le exploatează pentru a exagera progresul în problema emisiilor și a economiei de combustibil”, a declarat Greg Archer, manager de proiect pentru autovehicule curate al T&E.

Sistem de testare depășit

Actualul sistem european de testare a eficienței combustibilior și a emisiilor de CO2 nu își atinge scopul. A fost dezvoltat acum mai bine de 40 de ani și în prezent mai păstrează prea puțină legătură cu condițiile de condus și tehnologiile actuale. Din acest motiv, aproape jumătate din ”progresele” înregistrate în reducerea emisiilor în intervalul 2007-2011 nu corespund realității de pe șosele.

Comisia Europeana intenționează să introducă un nou sistem de testare în 2017 – ”World Light Duty Test Procedure (WLTP). Această măsură a fost puternic susținută anul trecut de membrii Parlamentului European. Cu toate acestea, noul sistem se confruntă cu opoziția acerbă a constructorilor de automobile care doresc să amâne introducerea acestuia până după 2021.

Statele membre ale UE trebuie să sprijine Comisia Europeană prin introducerea rapidă de noi teste pentru a opri producătorii de automobile să-și inducă în eroare clienții și să ocolească reglementările”, a mai spus Greg Archer.

Reglementările UE cu privire la emisiile de CO2 solicită producătorilor de automobile să limiteze emisiile la un nivel maxim de 130 de grame CO2 pe kilometru până în 2015 și  la 95 grame până în 2021. Manipularea testelor a contribuit la atingerea obiectivului cu 2 ani mai devreme.

Intenția este de a trece la noul ciclu WLTP, folosind un factor de conversie care să ajusteze obiectivul pentru anul 2021, așa încât să reflecte strictețea obiectivul inițial fără să necesite însă niciun efort suplimentar din partea producătorilor de automobile.

spot_img

Ultimele știri