Electrolux transforma insulele de plastic in aspiratoare

Compania Electrolux va produce aspiratoare din deseurile de plastic adunate din oceane, in cadrul campaniei de constientizare “Aspirator din mare”. Initiativa are ca scop atragerea atentiei asupra problemei poluarii cu plastic precum si asupra necesitatii reciclarii plasticului, care poate fi utilizat la fabricarea de electrocasnice cu efect minim asupra mediului.

“In oceanele noastre plutesc adevarate insule de plastic, unele de cateva ori mai mari ca suprafata decat Texas. Cu toate acestea, pe pamant, ne straduim sa facem rost de suficient plastic reciclat pentru a face fata cererii de aspiratoare. Omenirea are nevoie acum de un plastic cu o karma mai buna.”, a declarat Cecilia Nord, Vice Presedinte, Floor Care Environmental and Sustainability Affairs, Electrolux.

Scufundari si pescuit pentru colectarea plasticului

Compania intentioneaza sa o serie limitata de de aspiratoare din aluviunile de plastic adunate din oceanele Pacific, Indian si Atlantic, precum si din Marea Mediteraneana, Baltica si de Nord.
Potrivit Ceciliei Nord, produsele vor fi utilizate pentru popularizarea mesajului lansat de Electrolux. Tehnicile de colectare a plasticului vor varia in functie de locatie – de la scufundari pana la pescuirea deseurilor din valuri, iar procesul va implica voluntari si experti care locuiesc in zonele vizate.

“O reciclare directa mai importanta are ca rezultat existenta a mai multor electrocasnice si implicit case care functioneaza cu efecte minime asupra mediului. Cu ajutorul inginerilor nostri, procentul de plastic reciclat din gama de aspiratoare Green Range a ajuns la 70%, scopul nostru final fiind, bineinteles, sa ajungem la 100% pentru toate gamele”, declara Jonas Magnusson, Product Marketing Manager la Electrolux.

Consumatorii, informati in privinta reciclarii

Principalul obstacol in calea cresterii procentului de plastic reciclat din electrocasnicele este fluctuatia stocurilor de material brut reciclat. In prezent, in industria reciclarii se inregistreaza progrese importante si se deruleaza mai multe programe de cercetare. Cu toate acestea, pentru a rezolva deficitul dintre cerere si oferta si a face acest ciclu sa functioneze cu adevarat, este nevoie de schimbarea perceptiei generale a consumatorilor si de disparitia obstacolelor din calea proceselor de reciclare.

“Aceasta problema este mult prea importanta pentru a o lasa pe seama politicienilor. Companiile, consumatorii si clasa politica au o responsabilitate egala in rezolvarea acestei situatii. Din moment ce Electrolux livreaza electrocasnice catre milioane de camine, avem prilejul sa-i facem pe consumatori sa constientizeze importanta reciclarii”, adauga Cecilia Nord.

Oricine este interesat de aceasta problema are posibilitatea sa urmareasca eforturile companiei si sa afle modul in care se poate implica pe Blog-ul si pe pagina de Facebook a proiectului Electrolux
Grupul Electrolux este unul dintre cei mai mari producatori din lume de aparatura electrocasnica si de uz profesional, cu vanzari anuale de peste 40 de milioane de produse pentru clienti din peste 150 de tari.

Compania produce echipamente frigorifice, masini de spalat vase, masini de spalat rufe, aspiratoare si aragaze. In anul 2009, vanzarile Grupului au fost de 109 miliarde coroane suedeze, iar numarul total de angajati este de 51.000 de persoane.

 

spot_img

Ultimele știri