Directorii marilor companii nu mai pot sa evite problema schimbarilor climatice si trebuie sa inceapa sa se gandeasca cum incalzirea globala si masurile care vor avea ca scop stoparea ei le vor afecta afacerile, informeaza Reuters.
„Poti ramane complet ignorant la schimbarile climatice dar sa le recunosti importanta, ca o problema de afaceri”, scriu autorii cartii „Schimbarile Climatice: Care este strategia ta de afaceri?”, Andrew Hoffman si John Woody.
Volumul de 97 de pagini arata ca raspunsurile la schimbarile climatice, in primul rand in forma reglementarilor care cresc preturile emisiilor, vor afecta modurile in care opereaza afacerile.
Directorii inteligenti vor raspunde prin dezvoltarea unei cai de masurare a amprentei de carbon pe care o lasa compania- emisiile cauzate de sistemele de incalzire a cladirilor si transport, de exemplu- si vor gasi cai de reducere a amprentei, iar apoi isi vor asuma un rol in lobby-ul pentru influentarea noilor reglementari de mediu.
„Nu exista inca stiinta si voi continua sa trag de timp – mare greseala”, a declarat Hoffman, profesor de masuri sustenabile in cadrul Universitatii din Michigan. „Haideti sa excludem din problema limbajul de mediu sau limbajul moral, sa excludem si sintagma ‚sa faci lucrul corect’ si sa spunem pur si simplu ca daca ai o companie, aceasta este o problema de afaceri”, a subliniat Hoffman.
Schimbarile climatice vor crea si oportunitati, in forma cererii de produse verzi, care atrag noi investitii, noteaza autorii cartii. „In domenii cum sunt cladirile verzi sau energia alternativa se pot face bani. In aceasta directie se indreapta investitorii, iar daca nu te gandesti la aceste lucruri, o sa pierzi”, precizeaza Hoffman.
Autorii citeaza in cartea lor companii ca General Electric si DuPont, ca si companii care au profitat de pe urma schimbarilor climatice si au descoperit noi oportunitati si pentru a-si reduce costurile si pentru dezvoltarea proiectelor sustenabile. Aceste companii se evidentiaza in parte si pentru ca directorii lor au urmat exemplul colegilor din Europa, care s-au angajat in masuri pentru mediu, mai spune Hoffman.
Prin luarea in serios a schimbarilor climatice, si facand pasi pentru reducerea emisiilor, o companie are sansa de a influenta viitoare reglementari nationale si internationale referitoare la emisii. „Msurile vor veni. Daca vrei un loc la masa pentru a influenta care vor fi acestea, trebuie sa te urci in tren acum, desi s-ar putea sa fie prea tarziu”, a concluzionat Hoffman.
Foto: Reuters