În prima lună a campaniei de strângere de fonduri desfășurată de UNICEF și Carrefour, peste 80.000 de clienți Carrefour au ales să doneze fonduri pentru a sprijini copiii proveniți din medii defavorizate să meargă la școală, se arată într-un comunicat al lanțului de hipermarketuri.
Pentru a oferi și altor clienți Carrefour din cele 26 de hipermarketuri din întreaga țară posibilitatea să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat, ajutând astfel copiii să nu renunțe la școală, campania se prelungește până pe 15 octombrie 2014. Peste 1.200 de casiere Carrefour din întreaga țară sprijină campania și transmit clienților mesajul că “Educația îi poate ajuta pe copiii vulnerabili să reușească în viață. O donație de doar 1 leu poate face diferența și fiecare dintre noi poate contribui. Alături de UNICEF și Carrefour, puteți schimba în bine viața unui copil”, potrivit reprezentanților Carrefour.
În România, sunt aproximativ 400.000 de copii care nu merg regulat la școală. Mai mult, 2 din 10 copii nu termină opt clase. Pornind de la aceste statistici îngrijorătoare referitoare la copiii care părăsesc școala, UNICEF a demarat în 2010 campania “Hai la Școală!” de prevenire și reducere a fenomenelor de absenteism și abandon școlar.
Banii strânși în urma campaniei vor sprijini intervențiile UNICEF de la nivelul școlii, al familiei și al comunității. Intervențiile la nivelul școlii au ca scop transformarea școlii într-un mediu primitor pentru copii, formarea mediatorilor școlari, a directorilor și a cadrelor didactice pentru a-și adapta stilul de lucru nevoilor fiecărui elev”, se mai arată în comunicat.
La nivelul familiei se urmărește întărirea legăturii părinților cu școala, implicarea în viața școlară a copiilor lor și acordarea de sprijin părinților prin consiliere și discuții individuale. Intervențiile la nivelul comunității urmăresc influențarea și mobilizarea membrilor comunității pentru a se implica și a sprijini familiile ai căror copii sunt în risc de abandon școlar.
Este pentru prima dată când UNICEF, în colaborare cu partenerul său Carrefour, folosește în România „add on bill” (adăugarea la bon a unei sume fixe) ca metodă de strângere de fonduri.