Companiile aeriene din SUA vor folosi biocombustibil fabricat din deşeuri după ce o nouă uzină va începe producţia în 2022

O nouă uzină din Gary, un oraş din statul american Indiana, intenţionează să transforme sute de mii de tone de deşeuri în biocarburant, iar o parte din acesta ar putea fi utilizat pentru a alimenta avioanele companiei aeriene United Airlines.


Compania Fulcrum BioEnergy, cu sediul general în California, a anunţat că intenţionează să construiască în oraşul Gary o fabrică de carburanţi alternativi cu ajutorul unui buget de 600 de milioane de dolari. Lucrările de construcţie vor începe abia după anul 2020.

Însă, după debutul lucrărilor, care ar putea să dureze între 18 luni şi doi ani, reprezentanţii firmei Fulcrum BioEnergy spun că această uzină ar putea să producă 33 de milioane de galoane (125 de milioane de litri) de carburant folosind 700.000 de tone de deşeuri în fiecare an.

Compania United Airlines, al cărei sediu se află la Chicago şi care a investit 30 de milioane de dolari în Fulcrum BioEnergy în 2015, va avea posibilitatea de a achiziţiona 15 milioane de galoane din acea producţie anuală de biocarburant şi „intenţionează să îşi exercite pe deplin aceste drepturi”, a declarat Aaron Robinson, senior manager al diviziei de strategie pentru mediu şi sustenabilitate din cadrul companiei aeriene.

Deocamdată nu sunt cunoscute numele aeroporturilor care vor primi în staţiile lor de alimentare acel tip de biocarburant, întrucât această decizie va depinde, parţial, de avantajul financiar pe care Fulcrum BioEnergy îl va obţine din transportarea noului tip de carburant, a precizat Aaron Robinson. Unele state americane oferă subvenţii companiilor care folosesc biocarburanţi, iar Illinois – în care se află oraşele Gary şi Chicago – nu este în prezent unul dintre aceste state.

Uzina din Gary, care ar putea să angajeze 160 de muncitori cu normă întreagă, cu salarii medii de 29 de dolari pe oră, va fi cea de-a doua unitate de producţie deţinută de Fulcrum BioEnergy. O uzină similară se află în construcţie în apropiere de Reno, Nevada, şi va deveni operaţională în 2020.

Acordul semnat de United Airlines cu Fulcrum BioEnergy oferă companiei aeriene dreptul de a achiziţiona până la 90 de milioane de galoane (340 de milioane de litri) de biocarburant în fiecare an din producţia furnizată de şase uzine de acest tip, însă, deocamdată, nu toate acestea au fost construite. Costul este competitiv şi similar celui la care este produs carburantul tradiţional pentru avioane, a precizat Aaron Robinson.

Cele 15 milioane de galoane pe care United Airlines va putea să le cumpere de la uzina din Gary reprezintă însă o picătură într-un ocean pentru această companie aeriană, care a consumat peste 2,5 miliarde de galoane de carburant în primele nouă luni ale acestui an.

Înlocuirea unei părţi a carburantului tradiţional pentru avioane cu biocombustibil face parte din strategia companiei aeriene pentru a atinge un obiectiv anunţat în luna septembrie: reducerea cu 50% a emisiilor sale de gaze cu efect de seră până în 2050.

Reprezentanţii Fulcrum BioEnergy spun că noul tip de carburant reduce aceste emisii cu 80% prin comparaţie cu emisiile generate de carburanţii tradiţionali. Această reducere importantă provine din faptul că biocarburantul este obţinut din deşeuri, care ar ajunge altfel să fie depozitate şi ar produce metan, a precizat Aaron Robinson.

United Airlines foloseşte deja puţin peste 1 milion de galoane de carburant regenerabil pentru avioane, fabricat însă de un alt producător în laboratorul său din Los Angeles.

United Airlines este una dintre companiile care au încheiat parteneriate cu Fulcrum BioEnergy, iar investiţiile lor totale au depăşit pragul de 200 de milioane de dolari.

spot_img

Ultimele știri