Coca-Cola România în parteneriat cu Paviani Eurocar, unul dintre furnizorii de servicii de transport al acesteia și producătorul de autocamioane Scania, folosesc în premieră un camion care funcționează pe bază de gaz natural comprimat (CNG).
Acest combustibil permite reducerea cu 15% a emisiilor de dioxid de carbon generate în atmosferă față de cele produse de un camion clasic, alimentat cu motorină.
„M-am alăturat acestui proiect din două motive: în primul rând, nu putem privi nepăsători cum casa noastră se degradează din ce în ce mai mult. Aerul, apa, solul, sunt grav afectate de poluarea mediului. Cu toții putem lua măsuri, chiar și la scară mai mică, dacă realizăm că schimbarea pornește de la fiecare dintre noi. Apoi, este provocarea profesională: a fi în pas cu tehnologia, pentru mine, înseamnă evoluție, iar a testa și aplica soluțiile inovatoare printre primii nu poate decât să-mi aducă o satisfacție enormă”, a precizat Alexandru Păun, director al companiei de transport Paviani.
Prin acest parteneriat, cele trei companii și-au asumat un obiectiv comun: reducerea impactului serviciilor de transport asupra mediului, prin promovarea inovației tehnologice ca pilon de sustenabilitate.
Camionul, pus la dispoziție de Paviani Eurocar și Scania, face parte dintr-un proiect pilot și va efectua curse între cele 18 depozite ale Coca-Cola de pe teritoriul României.
Comparativ cu combustibilii clasici, gazul natural comprimat (CNG) are un impact mult mai redus asupra mediului, este mai economic și mai sigur, iar din punct de vedere al eficienței tehnice, mărește durata de viață a motorului.
Această inițiativă, aflată în stadiul de proiect-pilot, este comunicată în cadrul platformei de sustenabilitate După Noi, lansată în 2016.
„Grija față de mediu și sustenabilitatea sunt piloni importanți din strategia pe termen lung și termen scurt a companiei, integrate în toate operațiunile pe care le derulăm. Printre măsurile pe care le luăm pentru reducerea impactului pe care îl avem asupra mediului se numără și reducerea emisiilor de CO2 rezultate din activitățile de transport și distribuție a băuturilor noastre. Obiectivul nostru este ca, după finalizarea perioadei de testare, să ne extindem la o flotă mai mare de astfel de camioane”, a declarat Jevgeni Rudkovski, Supply Chain Manager al Coca-Cola HBC România.
Mihai Pașol, director de Marketing & Comunicare la Scania România spune că protejarea planetei și a mediului înconjurător trebuie să fie, azi, una dintre cele mai importante priorităţi pentru orice companie și persoană de pe planetă
„Dar numai când ne unim forţele cu alţi jucători cheie, vom putea atinge aceste obiective ambiţioase. Formând acest parteneriat, vom avea o poziţie unică pentru a implementa soluţii inteligente, eficiente şi sustenabile pentru transportul şi logistica noastră. În ultimii ani, am demonstrat că trecerea către un transport comercial sustenabil a început să funcţioneze, iar piaţa răspunde. Totuşi, trebuie făcut mai mult pentru a diminua efectul nociv al emisiilor gazelor de seră. Nimeni nu poate face asta singur, ci doar prin cooperare vom reuşi. Iată de ce fundaţia pe care o punem acum cu acest parteneriat este un pas foarte important, reprezentând modalitatea în care vom realiza o schimbare reală” – Mihai Pașol, Director de Marketing & Comunicare la Scania România.