Coca-Cola HBC România a fost desemnată, pentru al 5-lea an consecutiv, cea mai sustenabilă companie din România de către Romania CSR Index 2020, studiul care analizează performanța și nivelul de transparență privind sustenabilitatea corporativă în rândul companiilor din România. Această recunoaștere vine la doar câteva zile după ce și Grupul Coca-Cola HBC a primit titlul de cea mai sustenabilă companie de băuturi din Europa, în cadrul prestigiosului top Dow Jones Sustainability Index.
Studiul Romania CSR Index 2020 este realizat de agenția independentă de consultanță The Azores și analizează performanța și nivelul de transparență privind sustenabilitatea corporativă în rândul companiilor din România. În cadrul acestui studiu, Coca-Cola HBC România a înregistrat un scor de 98 de puncte din 100.
În 2019, Coca-Cola HBC România a investit peste 13,6 milioane de euro în fabricile de la Poiana Negrii și Timișoara. A continuat investițiile în ambalaje sustenabile, 13% din cantitatea totală de PET folosit în 2019 de companie în ambalarea produselor sale fiind PET reciclat sau provenit din surse regenerabile. Brandurile de ape minerale naturale Dorna și Poiana Negri sunt primele ape ambalate în PET 100% reciclat din România. De asemenea, compania a sprijinit proiecte de promovare a colectării separate a deșeurilor reciclabile, cum este Harta Reciclării sau Big Belly, a susținut tinerii prin programul La TINEri Este Puterea și a contribuit la promovarea unor zone cu potențial turistic și cultural, cum este Țara Dornelor.
În plus, indicele de sustenabilitate Dow Jones 2020 – unul dintre cei mai importanți parametri de referință la nivel mondial în materie de sustenabilitate – a evaluat grupul Coca-Cola HBC drept cea mai sustenabilă companie de băuturi din Europa. Este pentru a 7-a oară în ultimii 8 ani când compania este clasată pe locul 1 în Europa, iar cu rezultatul de anul acesta se clasează pe locul 2 la nivel global – al 10-lea an consecutiv când se clasează în primele trei.
Sustenabilitatea stă la baza tuturor operaţiunilor noastre. Am ales să facem o obișnuință din a ne implica în comunitate și o misiune din a ne dezvolta sustenabil. Depunem an de an eforturi pentru un impact cât mai redus asupra mediului și avem în vedere interesele tuturor celor influențați de activitatea noastră, de la angajaţi la comunităţi. Ne bucură că eforturile noastre sunt recunoscute, pentru al 5-lea an consecutiv, de cel mai important studiu de CSR din România și suntem mândri că acțiunile noastre au contribuit la performanța Grupului Coca-Cola HBC de a fi, pentru a 7-a oară în 8 ani, cea mai sustenabilă companie de băuturi din Europa și a 2-a la nivel global. Toate aceste distincții ne fac să muncim în fiecare an mai mult și suntem hotărâți să nu ne oprim aici. Provocările anului 2020 nu au reușit decât să ne facă mai solidari și mai responsabili. Le mulțumim tuturor colegilor și partenerilor noștri alături de care ne construim povestea de aproape 30 de ani” a declarat Alice Nichita, Public Affairs & Communication Manager la Coca-Cola HBC România
Printre măsurile care au făcut posibilă această clasare se numără reducerea cu 25% a intensității emisiilor de carbon de-a lungul lanțului valoric (comparativ cu 2010), introducerea de ambalaje din PET 100% reciclat pentru branduri de apă din 5 țări, printre care și România, impactul economic pozitiv generat în comunitate și sprijinul acordat a peste 300.000 de tineri din cele 28 de țări în care operează Coca-Cola HBC, prin programul Youth Empowered. Sprijinul oferit de la începutul pandemiei comunităților în care Grupul Coca-Cola HBC își desfășoară activitățile a venit rapid, donânu-se peste 4 milioane de litri de băuturi celor din linia I și peste 10 milioane de dolari americani , alături de Fundația Coca-Cola.