Primăria din Cluj a inaugurat 96 de locuri moderne de parcat bicicletele

96 de locuri pentru biciclete au fost construite în parkingurile Primăverii și Băișoara, din Cluj-Napoca, în urma unei inițiative care a fost propusă și selectată de cetățeni. Spațiile sunt supravegheate video, iar accesul se face pe bază de cartelă sau cod.

În urma procesului de Bugetare participativă a fost implementat proiectul „Parcări de biciclete sigure”, constând în construirea unor structuri pentru biciclete care să permită parcarea lor într-un loc amenajat la standarde moderne și supravegheat. Inițiativa propusă și selectată de cetățeni prin procesul de bugetare participativă s-a materializat într-un proiect pilot ce include două astfel de parcări speciale pentru biciclete, în parkingurile Primăverii și Băișoara.

Noul sistem pentru biciclete este unul simplu: cetățeanul are acces în adăpost pe bază de cartelă sau cod; rastelurile mobile pentru biciclete sunt acționate manual, cu minim de efort. Pentru siguranță, adăpostul este supravegheat video.

Cererile pentru locurile de parcare pentru biciclete vor fi depuse și repartizate după recepția finală a rastelurilor pentru biciclete și aprobarea în Consiliul Local a Regulamentului de atribuire (lunile mai-iunie 2020).

https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/videos/247188483310942/

Proiectul pilot a fost realizat de către Sky Park Systems S.R.L.. Valoarea investiției este de 190.400 lei cu TVA.

În continuare, proiectele noi ale municipalității vor avea implicit facilități și locuri de parcare pentru biciclete. Spre exemplu, parkingurile în curs de realizare Primăverii nr. 8, Primăverii nr. 20 și Mogoșoaia nr. 9 au prevăzute astfel de amenajări moderne pentru parcarea bicicletelor.

Prima stradă smart din Cluj

Un alt proiect pilot va fi inaugurat în luna mai, pe data de 15: o stradă din Cluj a fost transformată într-una smart. Gândită mai mult pentru pietoni, strada va avea mobilier urban dotat cu prize USB pentru încărcarea telefoanelor sau a tabletelor, sistem de irigare bazat pe senzori, sistem de iluminat bazat pe LED-uri, pavaje cu marcaje tactile pentru persoanele cu dizabilități și stații de încărcare pentru mașini electrice.

Diferențele de nivel între spațiul exclusiv pietonal și spațiul carosabil nu mai există, pentru accesul ușor al bicicletelor și al scaunelor cu rotile și au fost instalate pavaje cu marcaje tactile integrate pentru persoanele cu dizabilități. Trotuarele au fost lărgite și refăcute din granit.

Strada reamenajată are și cișmele cu apă potabilă, din loc în loc, locuri de parcare pentru biciclete și iluminat festiv și arhitectural.

spot_img

Ultimele știri