Un club de bucătari învăță grecii să-și promoveze produsele locale

Acropolis Chef’s Club of Attica este un club de bucătari din Grecia care organizează sesiuni de gătit prin țară pentru a-i învăța pe locuitori sau pe promotorii turismului din zonele respective să gătească numai cu produse locale, pentru savoarea mâncării, dar și ca să aibă un impact cât mai mic asupra mediului.

Un club de bucătari învăță grecii să-și promoveze produsele locale

Prezentare de produse locale în Limnos, Grecia

Konstantinos Mouzakis poartă la gât, peste cămașa albă de bucătar, o eșarfă decorată cu peste 45 de pin-uri. Sunt decorațiuni pe care le-a primit la diferite prezentări în orașe europene și la concursuri internaționale.

„Este pariul fiecărui chef să adune cât mai multe astfel de distincții. Cu cât mai multe pin-uri adună din toate colțurile lumii, cu atât este mai renumit”, spune acesta.

republicabio.ro

Cea mai mare distincție pe care a primit-o până acum este „Chef Europe 2015”, care i-a fost înmânată în cadrul Congresului European de Vin și Gastronomie, organizat de Consiliul European de Gastronomie și Oenologie. Comisia a decis atunci să îi acorde premiul lui Kostantinos pentru activitatea sa ca director al programelor de gastronomie în zonele UNESCO Piraeus și Insule. Pe lângă promovarea bucătăriei mediteraneene, chef-ul a acordat sprijin gastronomic celor din programul „SOS satele copiilor Grecia” și a hrănit zilnic persoanele fără adăpost din cadrul Grupului de Gastronomie UNESCO.

Mouzakis este și fondatorul Acropolis Chef’s Club of Attica, un club de bucătari care organizează evenimente, demonstrații de gătit, concursuri și colaborări cu școli și asociații, în diferite zone ale Greciei, dar și în alte țări. Scopul este să îi învețe pe cei pe care îi întâlnește să promoveze produsele locale, pentru savoarea lor, dar și pentru că au un impact mai mic asupra mediului, decât dacă le-ar importa.

Un club de bucătari învăță grecii să-și promoveze produsele locale

Demonstrație de gătit pe plaja Gomati, insula Limnos

 „Noi prezentăm produsele ecologice ale fiecărei regiuni în parte și la fiecare demonstrație încercăm să folosim cât mai multe produse locale, de sezon, fără să introducem elemente care vin din exteriorul zonei respective”, a declarat Konstantinos Mouzakis pentru Green Report.

Potrivit acestuia, pe lângă faptul că produsele ecologice înseamnă sănătate, pentru că nu conțin chimicale, dau și o altă savoare mâncărurilor, pentru că gustul lor e de o calitate mult mai bună.

Spune că chefii de la Acropolis Chef’s Club of Attica încearcă să gătească rețete din bucătăria tradițională locală, dar și să interpreteze rețete internaționale pe care să le creeze cu ingrediente locale.

Un club de bucătari învăță grecii să-și promoveze produsele locale

O bucătăreasca de pe insula Limnos prezintă un produs local, paste Flomaria

„Dacă promovăm fiecare bucătărie locală și produsele fiecărei regiuni în parte, cultura, istoria și tot ce înseamnă gastronomia fiecărei țări în parte, iar turistul gustă din aceste preparate, se simte altfel decât dacă îi pregătești un meniu internațional. Întotdeauna, în fiecare zonă trebuie să primeze să folosești produse locale și să faci rețete din bucătăria respectivă”, este mesajul pe care Konstantinos l-ar transmite chef-ilor din toată lumea.

„Fiecare țară are în farfurie ceva din cultura și istoria țării respective. În farfurie sunt împletite culoarea, aroma, mirosul, dar și cultura, istoria, sentimentele, tot ce înseamnă acea țară”, a mai spus acesta.

spot_img

Ultimele știri