Ciupercile care s-ar hrăni cu plastic, proiectul câștigător al REplasticHack România

Proiectul „Plastic Feeders” propus de patru tineri care face apel la ingineria genetică pentru a crea o ciupercă care s-ar hrăni cu plastic, a câștigat un hackathon online ce a abordat problema plasticului.

Echipa formată de Cristian Pogan, Vlad Mocan,Victor Baerle, Iohana Măceșanu a propus ca prin transferul de gene de la bacteria Ideonella sakaiensis, această nouă ciupercă va utiliza PET-urile ca unică sursă de carbon, producând astfel biomasă comestibilă. Cei patru au câştigat un premiu de 1.000 de euro.

Organizate de Ambasada Franței și Institutul Francez Cluj-Napoca, Întâlnirile Europene din Transilvania s-au desfășurat anul acesta sub forma unui hackathon online cu premii, numit REplasticHack: REduce-REuse-REcycle.

Hakcathon-ul a adus împreună între 26 și 28 martie reprezentanți ai administrațiilor locale și naționale din Franța și România, companii, experți în economie circulară și managementul deșeurilor, societatea civilă și publicul larg. 128 de participanți au avut 36 de ore la dispoziție pentru a dezvolta proiecte de reducere a utilizării plasticului, cu
ajutorul a 22 de mentori.

 

Pe locul II (600 euro) s-a clasat „Drop Plastic” (Maria Claudia Aaron-Andrieș, Bianca Georgiana Dinu, Alexandra Stoica, Robert-Andrei Damian, Emanuel Ioan Radu, Horia Andrei Leonte, Florin-Andrei Rusu). Proiectul imaginează viitorul fără sticle de unică folosință pentru detergenți. Soluția lor este Rechargesq, un dispozitiv care ar recupera aceste PET-uri goale și ar umple recipiente de aluminiu de diferite dimensiuni cu produse de curățenie pentru casă.

Premiul III (400 euro) – „The Climate Change Company” (Dennis Debie, Sebastian Tudose, Alexandru-Vultur Vlad) propune utilizarea plasticului și a sticlei în domeniul infrastructurii. Inovația răspunde imperativelor de
accesibilitate și durabilitate, dar contribuie și la protejarea mediului înconjurător prin reciclarea acestor deșeuri greu de gestionat.

Premiile bănești sunt oferite de Carrefour, sponsor principal al evenimentului. La acestea se adaugă 3 luni de mentorat pentru echipele câștigătoare, oferit de ROTSA.

Din 2015, au fost produse peste 6,9 miliarde de tone de deșeuri din plastic. Doar 9% au fost reciclate, 12% incinerate, iar 79% au fost acumulate în gropi de gunoi sau în natură. Peste 40% din plasticul produs este utilizat o singură dată înainte de a fi aruncat.

spot_img

Ultimele știri