China plănuiește să interzică comercializarea mașinilor alimentate de combustibili fosili. Producătorii de mașini vor fi astfel forțați accelereze tranziția către piața mașinilor electrice. Piața auto din China va deveni prima și cea mai mare, care face o asemenea trecere, informează Bloomberg.
Xin Guobin, viceministrul chinez pentru industrie și tehnologie, a spus că guvernul lucrează, împreună cu celelalte autorități cu rol de reglementare, la un calendar prin care să pună capăt producției și vânzării de mașini ce au motor cu combustie internă. Ceea ce, potrivit oficialului chinez, va avea un impact profund asupra mediului și asupra dezvoltării industriei auto din China.
Potrivit agenției de știri Xinhua, citată de The Guardian, această politică va fi implementată „în viitorul apropiat”.
„Întreprinderile ar trebui să depună eforturi pentru a îmbunătăți nivelul de economisire al energiei pentru autovehiculele convenționale și să dezvolte noi vehicule electrice, în conformitate cu cerințele de evaluare”, a mai spus oficialul chinez.
Decizia Chinei, a doua economie a lumii, care a promis să reducă emisiile de carbon până în 2030, vine după anunțuri similare făcute de Franța și Marea Britanie – toate în încercarea de a reduce efectele poluării. Guvernele ambelor țări au anunțat că, până în 2040, comercializarea mașinilor noi pe benzină și motorină va fi interzisă.
Doar anul trecut, pe piața auto din China, au fost vândute 28.03 milioane de autovehicule, potrivit Techcrunch. Cifra reprezintă o creștere a cererii cu 13.7% față de vânzările din 2015. China a implementat deja o serie de politici care să aducă beneficii pentru producătorii auto. Scopul fiind acela de dezvolta și vinde modele noi de mașini electrice. Una dintre măsuri a fost cea prin care producătorilor auto din afara Chinei le este permisă realizarea unor parteneriate publice-private cu producători auto locali.