Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a evaluat în cadrul programului ”Rabla Plus”, destinat achiziționării de mașini electrice, 600 de dosare, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru cele juridice, însă vânzările nu au ținut ritmul, a declarat Cornel Brezuică, președintele AFM, în cadrul conferinței Mobility, organizată de Green Report.
După statistica colegilor de la Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) s-au vândut 133 de astfel de autovehicule anul acesta. În urma discuței pe care am avut-o cu producătorii, avem promisiuni că toate aceste aplicații pe care noi le-am aprobat vor fi materializate. De asemenea, am și prelungit termenul de facturare pe acest acest program, tocmai pentru ca aceștia să poată prelua autovehiculele de la fabrici”, a explicat președintel AFM.
Referindu-se la sprijinul acordat pentru dezvoltarea de stații de încărcare, Cornel Brezuică a precizat că numărul celor care au îndeplinit baremul cerut de ghidul de finanțare a fost extrem de scăzut.
Avem intenția de a modifica ghidul pentru a fi mai permisiv, a spus președintele AFM.
[box type=”info” ]
Ponderea autoturismelor electrice și hibride din totalul livrărilor realizate în primele opt luni ale lui 2017 a ajuns la 1,9%
[/box]
Gabriela Firea: 50.000 de rable înmatriculate în București în ultimele luni. Soluția – la guvern
Dezbatere publică pentru o nouă formă a taxei de mediu
Potrivit datelor furnizate de Cornel Brezuică, numărul automobilelor rulate înmatriculate în primele opt luni s-a ridicat la aproximativ 340.000 de unități, de cinci ori mai multe decât cele noi (n.r.).
Problema nu este numărul acestora ci faptul că peste 71% sunt mai veci de 10 ani. Aici avem o problemă de mediu și de sănătate”, a subliniat președintele AFM.
Opinia acestuia este în concordanță cu cea exprimată de reprezentanții importatorilor și producătorilor de automobile. Acești au subliniat că principala cauză a situației exitente este eliminarea Timbrului de Mediu, de la 1 februarie 2017.
Ceea ce este și mai grav însă, este faptul că numărul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate ( Euro3 și Euro2 ) a crescut de 2,5 ori”, se arată într-un comunicat de presă al APIA.
Conform președintelui AFM, autoritățile au în vedere mai multe variante de lucru pentru reintroducerea unei taxe de mediu, iar în următoarele două luni va fi pusă în dezbatere publică forma finală.
Căutăm o variantă de taxă care să fie în concordanță cu jurispridența Curții Europene de Justiție”, a precizat președintele AFM.