Comisia Europeana a salutat intelegerea incheiata intre Franta si Germania in ce priveste reducerea emisiilor provenite de la masinile noi, insa producatorii auto si grupurile ecologice au criticat compromisul, informeaza Reuters.
CE a propus limitarea emisiilor provenite de la masinile noi la 120 de grame de dioxid de carbon pe kilometru in medie incepand cu 2012, iar Berlinul si Parisul au declarat, marti, ca sprijina acest obiectiv.
Cele doua cele mai mari tari producatoare de masini din Europa s-au aflat in dispute de cateva luni incercand sa ajunga la un compromis in acest sens, avand in vedere faptul ca Germania se temea ca tinta ar dezavantaja industria sa auto.
Ecologistii, pe de cealalta parte, sustin ca obiectivul va fi impartit in doua, iar sanctiunile vor fi nesemnificative.
Grupul german BDI sustine ca Angela Merkel a facut tot posibilul pentru a apara interesele industriei auto in timpul discutiilor cu Nicolas Sarkozy. „Nu este optima, dar este o solutie acceptabila”, a declarat Werner Schnappauf, directorul BDI.
Partidul verzilor din Germania si Greenpeace au acuzat-o, insa, pe Merkel ca a pus interesele producatorilor auto inaintea mediului.
Federatia Europeana a Transportului si Mediului sustine ca intelegerea pune piedica dezvoltarii masinilor eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil in urmatorul deceniu si a cerut statelor membre sa isi foloseasca dreptul de veto in acest caz.
Foto: Reuters