Ca să reducă numărul de mașini care blochează drumurile urbane, unele orașe au apelat la ideea controversată de taxare a congestiei din trafic sau a tarifului mai ridicat pentru șoferii care intră în oraș la ore de vârf, informează fastcoexist.com. De zece ani, la Londra, șoferii sunt taxați cu aproape 18 dolari ca să intre în oraș în aproape toate zilele săptămânii; studiile indică un trafic redus, scăderea poluării și chiar mai puține decese cauze de accidentele în trafic.
Cu toate acestea, în Statele Unite, unde șoferii par să facă legea, nu s-a luat nicio măsură de acest fel, în ciuda dezbaterilor interminabile despre problema traficului, în orașe precum New York.
Poate că o opțiune mai bună, sau cel puțin mai fezabilă din punct de vedere politic, vine din Atlanta, unde autoritățile implementează un program pilot bazat pe recompensă, în loc de pedeapsă.
Conform Atlanta Journal Constitution, noul program, derulat de administrația drumurilor și căilor ferate a statului Georgia, oferă navetiștilor din nord-estul Atlantei doi dolari în credit pentru taxe pentru drumurile expres I-18, de fiecare dată când înlocuiesc mașinile cu autobuzul, pe timpul orelor de vârf (creditul maxim poate atinge 10 dolari pe lună).
De asemenea, programul oferă navetiștilor stimulente pentru a-și muta naveta mai devreme sau mai târziu (să evite ora de vârf), și promite să anunțe stimulente suplimentare pentru persoanele care folosesc o mașină la comun.
Atlanta e doar al șaptelea oraș care își reduce numărul de mașini în trafic, conform numărătoarei celor de la fastcoexist.com. Dar cum traficul devine o problemă din ce în ce mai mare, credem că acesta e doar începutul.
Sursă foto: Flickr.com
Mai citește și:
Amsterdam a rămas fără locuri de parcare pentru biciclete
Londra găzduiește primul ansamblu rezidențial bike-friendly din lume