BMW a acordat un contract de aproximativ 1,6 miliarde de euro companiei CATL din China pentru a a construi o fabrică unde va produce baterii pentru maşinile electrice din Europa, a anunţat Glenn Schmidt, purtător de cuvânt al producătorului auto german, transmite Reuters.
CATL vrea astfel să-şi finanţeze expansiunea rapidă, în condiţiile în care autorităţile de la Beijing promovează în mod agresiv vehiculele electrice pentru a reduce poluarea cauzată de motoarele tradiționale de combustie și pentru a spori prezența țării pe piața vehiculelor cu energie nouă de peste hotare.
CATL explorează potențialele locații pentru o instalație de producție a bateriilor în Europa, cu statul german Turingia, care încurajează producătorul chinez să utilizeze un loc lângă Erfurt, în estul Germaniei.
Luna trecută, un alt mare producător auto german, Daimler AG, a plasat o comandă către CATL pentru a achiziţiona bateriile necesare funcţionării maşinilor sale electrice.
CATL și-a făcut debutul pe bursa din Shenzhen la începutul lunii iunie și își propune să utilizeze veniturile pentru a-și finanța extinderea capacității de 24 de gigawatt-oră (GWh).
Cu sediul în provincia Fujian, cel mai mare producător de baterii din China a vândut 11,85 GWh de baterii de litiu anul trecut, cel mai mare stoc din lume.
Vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză s-au dublat în primele patru luni din acest an, la 225.000 de unităţi. Producţia de baterii cu litiu în China a urcat cu 31% anul trecut, ajungând la 1,18 miliarde de unităţi.
În prezent, majoritatea bateriilor pentru vehiculele electrice se produce în Asia, piaţa fiind dominată de firmele nipone Panasonic şi NEC, grupurile sud-coreene LG şi Samsung, de companiile chineze BYD şi CATL, şi de Tesla în SUA.
Ca parte a eforturilor sale de a-și spori acoperirea globală, China încearcă, de asemenea, să preia conducerea în ceea ce privește standardizarea tehnologiilor și modelelor bateriilor.