La Londra a avut loc Săptămâna modei, iar, în premieră, blănurile au lipsit de la defilări, în condiţiile în care tot mai mulţi designeri se conformează exigenţelor etichetei „verzi”, anunță Reuters.
La evenimentul care a durat cinci zile, în perioada 14-18 septembrie, şi care este consacrat colecţiilor de primăvară/vară 2019 sunt prezente mai puţine nume mari decât la New York, Milano sau Paris, dar reuneşte cumpărători, jurnalişti şi bloggeri din toată lumea veniţi să vadă atât oferta noilor talente, cât şi pe cea a unor branduri consacrate ca Burberry, Christopher Kane sau Erdem.
UNECE: practicile industriei de fashion cauzează o urgență ecologică și socială
În acest sezon, nu vor exista blănuri între ţinutele de pe podiumul de la Londra, a indicat un studiu al Consiliului britanic al modei (BFC).
„Întrebăm în fiecare sezon dacă figurează şi blănuri pe podium sau în prezentări… Este pentru prima dată când designerii au spus că 100% nu vor exista. Cred că reflectă o schimbare în opţiunile creatorilor, puterea consumatorilor şi faptul că designerii sunt atenţi la imaginea pe care o promovează în săptămâna modei”, a declarat pentru Reuters directoarea BFC, Caroline Rush.
Burberry a anunţat săptămâna trecută că nu va mai folosi blănuri naturale, alăturându-se astfel unei liste în creştere de case de modă care renunţă la folosirea lor, pe fondul presiunilor venite de la grupările pentru drepturile animalelor, dar şi din nevoia de a se adapta gusturilor în schimbare ale clientelei tinere. Au mai renunţat la blănuri brandurile italiene de lux ca Armani, Versace sau Gucci.
Piaţa modei pentru femei a crescut cu 3,2% anul trecut în Marea Britanie, ajungând la 28,4 miliarde de lire (37,26 miliarde de dolari), iar pentru 2022 se prevăd încasări din vânzări de 33,5 miliarde de lire.