Biocombustibilii curata petrolul din pompele autohtone

In contextul unei tendinte tot mai accentuate de ecologizare a transportului, productia de biocombustibili in Romania va cunoaste in urmatoarea perioada un avans important. Cresterea cererii si productiei de combustibili „verzi” devine o certitudine in Romania, chiar daca acest lucru este impulsionat de cerintele Uniunii Europene. Cu toate acestea, in prezent, in tara noastra utilizarea combustibililor de tip bio, pentru autovehicule, este cu mult sub cerintele impuse de asigurarea unui mediu mai curat.

Daca, in prezent, in tara noastra, ponderea biocarburantilor, in amestec cu combustibili conventionali, este intre 4% si 5%, in state ca Germania, Olanda sau Belgia, concentratia de carburant „verde” este de pana la 85% (E85).

„Luand in considerare contextul actual al incalzirii globale si tendintele tot mai puternice de ecologizare a industriei, consideram ca piata biocombustibililor va creste considerabil, din moment ce biocarburantii reprezinta cea mai buna alternativa la combustibilii fosili, pe cale de epui-zare. Pe langa emisii, reduse de GES (gaze cu efect de sera – n.r.), avantajul biocarburantilor este ca, prin utilizarea lor, sistemul de transport al combustibilului si statiile de pompare proiectate pentru combustibilii fosili necesita doar modificari minime in comparatie cu alti combustibili alternativi“, a declarat Octavian Stanculet, presedintele Asociatiei Producatorilor de Biocombustibili din Romania.

Zece mari producatori

In prezent, in tara noastra, industra biocombus- tibililor este impartita intre zece mari producatori care fabrica trei tipuri de carburant.

Astfel, cele trei tipuri de biocombustibil fabricate in Romania sunt biodiesel (52 g/CO2), bioetanol (43 g/CO2) si biogaz (15 g/CO2), acesta din urma fiind si cel mai ecologic dintre ele.

Nu doar proprietatile biocarburantului il fac mai verde comparativ cu produsele conventionale, ci si procesul de fabricare, care este mai ecologic. Spre exemplu, emisiile de CO2 produse in timpul fabricarii si utilizarii bioetanolului sunt mult mai reduse cu minimum 30% fata de combustibilii fosili. Datorita calitatilor sale, biocombustibilul mai este utilizat pentru producerea energiei electrice si termice (in centrale de cogenerare) si in diverse aplicatii in industria chimica.

Biomasa sau sursele alternative, carburantii viitorului

ONU a intocmit un raport, in care estimeaza ca, in 15-20 de ani, aproximativ un sfert din energia si combustibilii utilizati la nivel mondial va proveni din biomasa sau din surse alternative. Potrivit specialistilor europeni, pana in anul 2020, procentul de utilizare a biocarburantilor va trebui sa creasca la cel putin 10%.

In prezent, dependenta de petrol in sectorul transporturilor este de aproximativ 98%, nivel care se poate reduce prin folosirea combustibililor alternativi, cum ar fi biocombustibilii.

Gabriel Botezatu

spot_img

Ultimele știri