Ofo, Uber-ul serviciului de bike sharing, ajunge în Europa

Unul dintre serviciile de bike sharing ale Chinei, Ofo, a pătruns pe piața din Europa, informează The Guardian. Start-up-ul chinez a deschis prima filială din Marea Britanie, în Cambridge. Este primul astfel de serviciu chinez de închiriere de biciclete fără stații, care ajunge în Europa.

bike-sharing
foto: www.ofo.so

Aceste tipuri de servicii, populare în China, sunt comparate cu serviciul de ride-sharing Uber, pentru că le permit utilizatorilor să găsească, să rezerve și să deblocheze o bicicletă prin intermediul unei aplicații de mobil. În plus, după ce o folosesc, bicicleta poate fi lăsată oriunde pe străzi, deci nu are nevoie de stații fixe.

Alex Myers, purtătorul de cuvânt al Ofo, a declarat pentru Cambridge News că, în procesul de extindere în Europa, Cambridge a fost o alegere naturală.

„Ofo a venit în Cambridge pentru că este capitala ciclismului din Marea Britanie.”

Deși inițial, în Cambridge, cei de la Ofo au spus că vor pune la dispoziție 500 de biciclete, au fost puse la dispoziție doar 20. Ei doresc să se extindă și în Londra, Manchester și Birmingham.

„În primele trei săptămâni, avem 20 de biciclete și vom analiza cât de multe biciclete vor fi introduse, în urma acestei perioade de probă.”

Cu ce este diferit Ofo?

Diferența dintre Ofo și alte servicii de bike-sharing este că bicicletele nu au nevoie de stații unde să fie lăsate, după ce timpului plătit s-a epuizat. Fiecărei biciclete îi corespunde un număr unic, care introdus într-o aplicație de mobil, generează un cod pe care utilizatorul serviciului îl folosește pentru a debloca bicicleta. Reprezentanții Ofo spun că să se diferențiază de celelalte servicii de bike-sharing din Londra, tocmai prin lipsa stațiilor și prin faptul că bicicletele, odată folosite, pot fi lăsate lângă orice gard, oriunde în oraș. De asemenea, aceștia susțin că, pentru a găsi o bicicletă, cei interesați nu trebuie să se deplaseze departe sau să o caute prea mult timp.

În 2015, Ofo a început ca un proiect al unor studenți și, în prezent, compania cu sediul în Beijing numără peste 10 milioane de utilizatori în 33 de orașe.

Un serviciu asemănător de bike-sharing chinez este Mobike, care are mai mult de un milion de biciclete în 18 orașe din China.

O problemă a acestui tip de serviciu de închirieri-biciclete a fost identificată în orașul Shenzhen, amplasat în sudul Chinei. Acolo, mai mult de 500 de biciclete, aparținând astfel de servicii de bike-sharing, au fost găsite aruncate în mormane uriașe pe străzi.

 

spot_img

Ultimele știri