Bucurestenii vor putea inchiria si anul acesta bicicletele I’Velo, primul centru de bike sharing fiind redeschis astazi, de la ora 11.00, in cadrul unui eveniment ce a avut loc in parcul Herastrau, zona Pescarus.
“Succesul I’Velo demonstreaza interesul romanilor pentru bicicleta, ca mijloc de transport alternativ. S-au reimprietenit in 2010 cu bicicleta, folosindu-le pe cele din parcuri. Speram ca in 2011, cu ajutorul autoritatilor si odata cu dezvoltarea infrastructurii in ce priveste pistele de biciclete, sa incepem sa incurajam oamenii sa iasa cu bicicletele in mediul urban”, a declarat Raluca Fiser, presedintele Asociatiei Green Revolution.
Cum se inchiriaza
Bicicletele I’Velo pot fi inchiriate gratuit pe baza unui act de identitate (buletin/carte de identitate, carnet de conducere sau pasaport). Bicicletele pot fi folosite pentru o perioada limitata de doua ore. Un adult poate inchiria maxim trei biciclete, una pentru adulti si doua pentru cei mici.
Cele patru centre I’Velo din Bucuresti sunt localizate astfel: doua in Parcul Herastrau (un centru in zona Expo Flora, cunoscuta si Pescarus, iar celalalt in zona Roata Mare), unul in Parcul Tineretului (la intrarea in parc inspre liceul Sincai) si cel de-al patrulea in Parcul Izvor (la intrarea in parc dinspre gura de metrou).
I’Velo este primul si cel mai mare proiect national de bike-sharing gratuit, fiind lansat de Asociatia Green Revolution si Raiffeisen Bank pe 9 mai 2010.
Prin intermediul I’Velo, in 2010 bucurestenii au avut la dispozitie 475 de biciclete cu care s-au putut plimba gratuit.
Romanii din restul tarii au avut la dispozitie 550 de biciclete (in orasele Cluj-Napoca, Iasi si Constanta, cate 150 de biciclete in fiecare municipiu, iar in Targu Mures – 100 de biciclete).
In 2010, bicicletele au fost inchiriate de peste 200.000 de ori, timp de peste 400.000 de ore. Odata cu deschiderea centrelor I’Velo au fost create 70 de noi locuri de munca.
Asociatia Green Revolution a incheiat un parteneriat pe trei ani cu Raiffeisen Bank, perioada in care utilizatorii bicicletelor pot avea garantia ca programul I’Velo va functiona.
“Este greu de spus daca am reusit sa ii intoarcem pe oameni spre mersul cu bicicleta sau daca reusim sa le dovedim ca mersul pe bicicleta poat sa fie nu doar sanatos, ci si distractiv, si util, si practic. Lucrurile acestea se intampla in decursul mai multor ani. Nu putem sa avem pretentia sau aroganta ca dupa un an de proiect, fie el un an extraordinar, cum a fost 2010 pentru I’Velo, ca am facut niste schimbari substantiale in ceea ce priveste populatia”, a declarat Corneliu Belciug, director de programe al Asociatiei Green Revolution.
“Speram ca in urmatorii doi-trei ani, impreuna cu partenerii nostri, sa reusim sa cream acel <bulgare de zapada> care sa duca la o schimbare majora”, a adaugat Corneliu Belciug.