Beneficiile ciclismului pentru economie, sănătate și societate

Bicicleta reprezintă o soluție practică la multe dintre problemele care apar în societățile orientate către mașini. Cu ajutorul infrastructurii și a legislației, ciclismul ajută la reducerea traficului, ocupă mai puțin spațiu în orașe, reduce impactul individual asupra mediului și este benefic atât pentru economie, cât și pentru sănătate.

Conform raportului Dutch Cycling Vision, adoptarea ciclismului are multiple beneficii din punct de vedere economic:

  • Costul anual al mersului pe bicicletă este de aproximativ 300 de euro, în timp ce costul anual al condusului unei mașini se ridică la 8500 de euro;
  • Un kilometru parcurs pe bicicletă oferă un beneficiu social de 0.68 euro, în timp ce mașinile și autobuzele costă societatea 0.37, respectiv 0.29 euro per kilometru;
  • Cicliștii cumpără mai multe produse locale, mai des, spre deosebire de șoferii mașinilor.

Ciclismul are un impact pozitiv semnificativ și asupra mediului:

  • În comparație cu mașinile și autobuzele, ciclul de viață al unei biciclete are o amprentă minimă de carbon;
  • Îmbunătățește semnificativ calitatea aerului: trecerea de la mașină la bicicletă reduce poluarea cu oxizi de azot cu 65% per kilometru parcurs;
  • Îmbunătățește calitatea spațiului public: parcările de mașini pot fi transformate în piste de bicicletă și locuri de joacă cu spații verzi;
  • Este silențios și ajută la reducerea poluării fonice generate de trafic.

Mersul pe bicicletă are multiple beneficii asupra sănătății:

  • Poate prelungi speranța de viață cu între 3 și 14 luni;
  • Mersul be bicicletă 30 de minute în fiecare zi este echivalentul nivelului recomandat de activitate fizică săptămânală;
  • Reduce riscul de boli grave și depresie;
  • Este un mod eficient de a arde calorii, prevenind obezitatea și reducând cazurile de diabet de tipul II;
  • Crește calitatea vieții, fiind asociat cu independență, flexibilitate și conveniență.

Mersul pe bicicletă poate rezolva o problemă majoră în multe orașe, cea a spațiului. Pe măsură ce spațiul public devine tot mai restrâns din cauza mașinilor, tranziția către biciclete ar putea oferi mai mult spațiu pentru parcuri și locuri publice de întâlnire:

  • Biciclete ocupă mai puțin spațiu decât mașinile, și în cazul condusului, și în ceea ce privește parcatul;
  • Bicicletele sunt cel mai accesibil mod de transport: într-un mediu urban, deplasarea este mai ușoară cu o bicicletă sau o combinație între bicicletă și transport public decât cu mașina;
  • Bicicleta salvează timp pierdut căutând locuri de parcare;

Green Report Shop Transport ECO

Un alt beneficiu întâlnit în orașele care oferă infrastructură pentru ciclism este reducerea accidentelor.

  • Separarea cicliștilor de traficul motorizat rezultă în scăderea accidentelor: în Olanda, dezvoltarea unui astfel de program de siguranță rutieră a redus accidentele rutiere cu 1.600 între 1998 și 2007;
  • Vitezele mai scăzute ale traficului rezultă în mai puține accidente mortale: șansa unui accident mortal la viteze de 30 km/h sau mai puțin este cu aproximativ 75% mai scăzută decât la 50 km/h.

Mersul pe bicicletă are un impact pozitiv și din punct de vedere social:

  • Fiind mai accesibil ca preț decât condusul unei mașini, mersul pe bicicletă permite oamenilor să aibă acces la mai multe opțiuni legate de locuri de muncă și activități;
  • Mersul pe bicicletă permite oamenilor în vârstă să rămână activi din punct de vedere social pentru mai mult timp;
  • Mersul pe bicicletă necesită interacțiune socială cu alți participanți la trafic pentru a media fluxul de trafic și a evita coliziunile, fiind perceput ca o activitate socială.

Raportul oferă și câteva soluții pentru a transforma orașele în locuri prietenoase pentru cicliști, oferind consiliere prin intermediul Dutch Cycling Embassy pentru instituțiile sau orașele doritoare să adopte regulile dezvoltate de olandezi.

spot_img

Ultimele știri