Corneliu Belciug, director de programe la I’Velo, a declarat în cadrul ZF Live că una dintre problemele cu care se confruntă business-ul în care este implicat este lipsa utilizatorilor. I’Velo deține 13 staţii de bike-sharing în Bucureşti, 300 de biciclete şi 4.000 de utilizatori.
Costul unui abonament anual este de 100 de lei, a spus Corneliu Belciug la emisiunea de business ZF Live.
„Plătim 15.000 de euro anual numai pentru ocuparea spaţiului public, gândindu-te că un utilizator plăteşte 25 de euro pe an. Anul acesta avem în jur de 4.000 de utilizatori şi suntem undeva la 20.000 de utilizări. A fost puţin atipic pentru că lunile iunie şi iulie au fost destul de ploioase. Vrem să închidem anul cu 20 de staţii şi să ne apropiem de 30.000 de utilizări, depinde foarte mult de vreme şi sper să mai câştigăm 1.000 de clienţi.“
Acesta a explicat că, în primii doi ani, proiectul I’Velo s-a lovit de probleme tehnice. Apoi, o altă provocare o reprezintă furturile și actele de vandalism.
„Una dintre probleme este lipsa utilizatorilor, cât de mult apreciază consumatorul român un produs. […] Faptul că Bucureștiul arată așa cum arată, aglomerat, plini de mașini, cu oameni nervoși și așa mai departe… OK, parte din chestia asta derivă din faptul că infrastructura nu este suficientă, că nu avem suficiente piste pentru bicicliști ș.a.m.d. Dar adevărul mai dureros este că noi, bucureștenii, într-o mai mica sau mai mare măsură, suntem foarte comozi. Ne place să stăm în mașină, putem să ne uităm și pe Facebook, ascultăm și o muzică, vorbim și la telefon. Până să ajungem să avem o educație în sensul ăsta, să ieșim din zona de confort, durează foarte mult”, a mai spus directorul de programe.
Urmăriți înregistrarea emisiunii, aici.