Audi demarează producția de motoare electrice în Ungaria

Constructorul auto german Audi a anunțat că va începe să producă motoare pentru mașini electrice la fabrica sa din Ungaria. Motoarele electrice sunt produse pe o suprafață de 8.500 de metri pătrați, în baza unui concept inovator de producție: asamblarea modulară. Compania a investit o sumă de două cifre de ordinul milioanelor pentru a construi și echipa unitatea de producție. În prezent, în această divizia nouă, lucrează circa 100 de persoane.

Primele motoare electrice produse de Audi Ungaria vor fi folosite pentru modelele Audi e-tron. Acesta este primul model pur electric al mărcii Audi și va fi construit la fabrica Audi din Bruxelles.

Capacitatea actuală de producție este de aproximativ 400 de motoare electrice pe zi și poate fi crescută treptat. În prezent, circa 100 de persoane lucrează în această divizie nouă, iar numărul lor urmează a fi crescut la peste 130, până la finele anului. Producția funcționează într-un singur schimb, dar, în curând, se va trece la un sistem în trei schimburi.

“Audi Ungaria este implicată deja de 25 de ani în creșterile mărcii cu patru inele. Subsidiara noastră din Ungaria intră acum într-un domeniu absolut nou, începând să producă motoare electrice. Acest know-how exclusiv face ca Győr să devină unitatea noastră principală de producție pentru motoarele electrice, fiind exponentul transformării noastre strategice într-un furnizor de mobilitate sustenabilă,” a declarat Peter Kössler, Membru al Consiliului de Administrație AUDI AG, responsabil pentru Producție și Logistică, în cadrul evenimentului.

Pentru producția de motoare electrice, Audi Ungaria a instalat echipamentul și insulele inovatoare în doar un an. Departamentele de dezvoltare a motoarelor electrice și cel de planificare a producției au colaborat îndeaproape cu centrul tehnic de construire a prototipurilor/centrul tehnic de producție din Győr, pentru a dezvolta expertiza necesară.

„Audi Ungaria este pionier al producției de motoare electrice. Sunt mândru de nivelul ridicat al expertizei angajaților noștri, precum și de motivația de care dau dovadă. Ei s-au implicat fără rezerve, dând startul cu succes producției de motoare electrice,” a declarat Achim Heinfling, Directorul Audi Ungaria.

Motorul electric din Győr are numeroase noi caracteristici. La stator, care este una dintre componentele principale ale motorului, miza constă în a introduce cât mai mult din firul subțire din cupru emailat în carcasă, deoarece cu cât bobinajul este mai strâns, cu atât va fi mai eficientă furnizarea curentului. Un centru nou de bobinaj și inserție din cadrul Audi Ungaria permite bobinajul în manieră foarte compactă a unei cantități optime de fir din cupru emailat și apoi inserarea acestuia în carcasă. Din puntea electrică fac parte și alte componente de mari dimensiuni, precum sistemul electronic al propulsiei care este instalat într-o carcasă proprie, dar și transmisia și doi arbori cu flanșă care transmit cuplul spre roți. Angajații produc două sisteme electrice de antrenare a punților pentru fiecare Audi e-tron, deoarece sunt antrenate atât puntea fată, cât și puntea spate, conform bunei tradiții quattro.

Instalațiile de producție, roboții, precum și stațiile de bulonare și măsurare sunt instalate în poziții fixe, dar nu sunt legate între ele cu o bandă lineară. În schimb, angajații produc sistemele de propulsie în baza metodei modulare, în insule de producție. Deși există o succesiune predefinită a pașilor de asamblare, sistemul modular permite căi ramificate și mai multă libertate de acțiune în procesul de producție. Componentele sunt transportate la stațiile de lucru de către vehicule fără șofer, controlate de sisteme IT inteligente.

În paralel cu divizia de producție, Audi Ungaria a instalat și trei bancuri de testare pentru motoare electrice în departamentul de dezvoltare a motoarelor, pentru operațiuni continue de testare și încărcare. Angajații au fost instruiți suplimentar la centrul tehnic pentru producție, pentru a deveni experți în domeniul motoarelor electrice.

Audi Ungaria a produs anul trecut un număr total de 1.965.165 de motoare, compania fiind astfel unul dintre cei mai mare producători de motoare din lume. La fabrica din Győr au fost produse în 2017 șase tipuri diferite de motoare pe benzină şi trei tipuri diferite de motoare diesel, cu puteri între 63 kW (86 CP) și 470 kW (639 CP). Circa 6.000 de angajați produc zilnic aproximativ 9.000 de motoare pentru 32 de unități de producție ale Grupului Volkswagen.

spot_img

Ultimele știri