Aruncarea uleiului incins la chiuveta distruge 400 de litri de apa, iar romanii trebuie sa fie constienti de acest lucru, care afecteaza mediul inconjurator, a afirmat, luni, Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour, intr-o conferinta internationala pe probleme de responsabilitate sociala corporativa.
"Un astfel de lucru l-am aflat si eu de curand si trebuie sa atragem atentia tuturor, deoarece suntem foarte importanti in modificarea comportamentului. Facem foarte multa cercetare si constatam ca nu toti romanii sunt constienti de problemele de mediu. Trebuie sa-i socam cu mesaje, pentru a-i trezi la realitate", a precizat ea.
Reprezentantul Carrefour a aratat ca, la sfarsitul primului semestru, comertul de vanzare cu amanuntul avea o pondere de 41 la suta in Romania, iar hipermarketul reprezinta cel mai mare loc unde romanii isi fac cumparaturile. "Noi stimulam consumul, sporim puterea de cumparare, cream locuri de munca, dar si curente si putem induce consumatorilor un comportament pro-mediu", a precizat directorul de marketing al Carrefour.
Andreea Mihai a subliniat ca, in incercarile de promovare a unui comportament responsabil de mediu, cei mai importanti sunt copiii, pentru ca ei reprezinta viitorul si sunt mai receptivi la mesaje. "Noi, in toate actiunile, pe internet, in toate cataloagele, vom deveni tot mai vizibili pentru a le spune oamenilor ce trebuie sa faca. Suntem pro-eco", a adaugat ea.
Pentru un mediu mai curat, salariatii Carrefour folosesc doar hartie reciclata, atat in sediul central, cat si in magazine, gunoaiele sunt adunate si distruse ecologic, iar deseurile din plastic sunt reciclate. Carrefour a pus la dispozitia clientilor sacose din materiale reciclabile, mai ales ca, de la 1 ianuarie 2009, se va introduce o eco-taxa pe pungile de plastic.
De asemenea, Carrefour a reusit sa adune peste 1.000 de frigidere vechi, care consumau foarte mult curent, in urma derularii campaniei "Sa protejam impreuna mediul", initiate de Carrefour, cu sprijinul asociatiei non-profit Environ.
Proiectul s-a derulat in perioada 20 august – 1 septembrie si a avut in vedere acordarea unei reduceri de 15 la suta pentru fiecare frigider achizitionat in contul predarii aparatului vechi. "Astfel, noi transmitem mesaje catre salariati, care sa le duca mai departe familiilor. Avem peste 490.000 de salariati in toata lumea, deci mesajele ar putea ajunge la foarte multa lume", a mentionat ea. Andreea Mihai a participat, luni, la cea de-a treia editie a Conferintei Internationale de Responsabilitate Sociala Corporatista – CSR ’08 "Living the Green", unde a prezentat actiunile pe care compania de aviatie pe care o reprezinta le intreprinde pe partea de CSR si pentru protectia mediului.
Avand ca tema principala responsabilitatea fata de mediu, evenimentul urmareste ca, timp de doua zile, experti din companii private romanesti si internationale, dar si reprezentanti ai ONG-urilor sa evidentieze tendintele dominante la nivel de top management si sa impartaseasca proiecte de succes. CSR ’08 se desfasoara pe 20 si 21 octombrie.