În primul semestru al anului 2021, au intrat în ţară aproape 200.000 autoturisme second hand, cu 10% mai multe faţă de anul anterior şi cu 8,3% mai puţine faţă de anul 2019, reiese dintr-o analiză realizată de Datareport.ro.
Dintre acestea, 7,5 din 10 autoturisme importate în primele 6 luni din 2021 sunt diesel.
În topul preferinţelor, în primul semestru, cele mai importate mărci sunt Volkswagen, BMW,
Audi si Ford care, cumulat, reprezintă peste jumatate din totalul celor importate.
Analizand situatia pe judete, Bucuresti are cele mai multe importuri de autoturisme second
hand, insa, este de remacat faptul ca ponderea detinuta la 6 luni 2021, a scazut fata de aceeasi perioada din 2019, de la 7,6% la 7,0%, insemnand o diferenta de peste 2.600 unitati.
Urmeaza Cluj, cu o pondere din total de 4,5%, Timis cu 4,3%, Suceava cu 4,2% si Bihor cu 3,6%. La capatul opus regasim judete precum Calarasi si Tulcea care au fiecare o pondere de 0,6%, Ialomita 0,8% si Giurgiu cu 0,9% din totalul celor second hand intrate in tara in aceste 6 luni.
Maşini noi şi „verzi”
În prima jumătate a anului au fost înmatriculate peste 47.000 de autoturisme noi, mai putine cu 4.0% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior şi cu o treime mai puţine faţă de anul 2019.
33.742 de autoturisme cu combustie internă (benzină şi motorină, fără cele mild-hybrid), în
continuă scădere faţă de aceeaşi perioadă a ultimilor doi ani.
„Remarcăm înmatriculate in prima jumătate a lui 2021 cele 24.072 autoturisme pe benzină şi 9.670 motorină, fiind la jumătate faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019. Faţă de 2020, cele cu motorină au scăzut de aproape 1,5 ori, un trend similar având şi motoarele pe benzină”, spun autorii studiului.
Conform datelor de inmatriculari, autoturismele mild-hybrid (MHEV) au crescut in cele 6 luni din 2021 faşă de aceeaşi perioadă a anului 2019 de aproape 15 de ori, în timp ce maşinile full electrice (BEV) s-au dublat, de la 456 de unităţi înmatriculate în 6 luni din 2019 la 873 de unităţi până la jumătatea acestui an.
Faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019, autoturismele plug-in (PHEV) au o creştere de
6,5 ori, cu un total de 841 de unităţi. Autoturismele 100% electrice împreună cu cele plug-in, la 6 luni 2021 reprezintă jumătate din înmatriculările celor hybrid (HEV).
Conform datelor publicate de către DRPCIV in 2021 si analizate de către DataReport.ro, la fiecare 8 autoturisme cu motor tradiţional (benzină/motorină/mild-hybrid) se înmatriculează 1 autoturism ecologic (BEV/PHEV/HEV).
Bucureştiul se află în top şi în privinţa înmatriculărilor noi de vehicule “verzi”. Dintr-un total de 5.326 de unitati (BEV, PHEV, HEV) înmatriculate de la începutul acestui an, în Bucureşti au fost înmatriculate 1.952 unităţi, urmat de Ilfov, cu 328 de unităţi şi Constanţa cu 234 de autoturisme.
Pe de altă parte, judeţele cu cele mai puţine autoturisme ecologice înmatriculate în perioada ianuarie-iunie sunt Caraş Severin cu 13 unităţi, Giurgiu cu 12 unităţi înmatriculate, judeţul cu cele mai puţine fiind Sălaj, cu doar 8 autoturisme “verzi”.
DataReport.ro, companie de consultanţă şi analiză pe segmentul auto a analizat datele de înmatriculări comunicate de-a lungul timpului de către DRPCIV.