”Noi onorăm promisiunea pe care preşedintele Trump le-a făcut-o americanilor de a aduce o soluţie la problema economiei de carburant şi a normelor emisiilor de dioxid de carbon (CO2)”, a anunţat Andrew Wheeler, directorul EPA.
Este de așteptat ca EPA să facă un anunț comun cu departamentul de transport prin care să ofere alternative la standardele de eficiență energetică programată. Decizia va revizui standardele mpg stabilite după anul 2021 și nu va afecta creșterile de eficiență a consumului de combustibil care sunt deja introduse pe parcursul următorilor trei ani.
Este posibil ca mișcarea să fie salutată de producătorii de automobile din SUA, însă cu siguranță va fi ciriticată de grupurile de mediu, dar și de autoritățile din California, statul cel mai populat și un lider în eficiența consumului de combustibil.
”Propunerea noastră este să se ajungă la un echilibru de reglementare fondat pe informaţiile cele mai recente şi să se pună în aplicare o soluţie pentru cele 50 de state care să permită mai multor americani să poată să cumpere un vehicul mai puţin poluant, sigur, nou şi mai puţin scump”, a adăugat el.
Președintele Donald Trump a precizat de mult timp că dorește să revizuiască politicile privind kilometrajul Obama, iar în aprilie, fostul președinte EPA, Scott Pruitt, a declarat că administrația va începe procesul, fără să dea detalii.
Producătorii auto au priviri împărțite privind cel mai bun mod de acțiune
Un purtător de cuvânt al Ford a citat o lucrare recentă de la directorul executiv Jim Hackett și președintele Bill Ford spunând: „Sprijinim creșterea standardelor de mașini curate până în 2025 și nu cerem o retrogradare”.
„Prioritățile noastre pentru modernizarea standardelor includ necesitatea unui set național de cerințe în care California și guvernul federal ajung la un acord la nivel național”, se arată într-un comunicat al General Motors. „Așteptăm cu nerăbdare să revizuim standardele propuse odată publice și angajat să colaboreze cu toate părțile pentru a contribui la atingerea acestor obiective”
Fiat Chrysler a refuzat să comenteze.