Acord UE pentru mașini zero emisii. Germania obține derogare pentru mașinile cu combustibili sintetici și emisii zero

Țările membre ale Uniunii Europene au ajuns la un acord final cu privire la o lege de referință care va interzice vânzarea de mașini noi care emit CO2 începând din 2035. Cu toate acestea, Germania a obținut o derogare pentru mașinile cu combustibili sintetici cu emisii polunate zero, informează Reuters.

Potrivit sursei citate, acordul va pune în aplicare politica climatică principală a UE pentru automobile, după săptămâni de întârzieri cauzate de opoziția Germaniei. Această lege va solicita ca toate mașinile noi vândute să aibă emisii zero de CO2 din 2035 și să reducă emisiile cu 55% până în 2030, față de nivelurile din 2021.

Obiectivul este acela de a accelera decarbonizarea parcurilor auto din Europa. Cu toate acestea, Comisia Europeană va crea o rută legală pentru vânzarea de mașini care funcționează exclusiv cu combustibili sintetici, cu emisii poluante zero, după 2035, ca urmare a cererii Germaniei

În mod normal, politica UE ar fi interzis vânzarea de mașini cu motoare cu combustie începând cu 2035. Cu toate acestea, derogarea obținută de Germania ar putea salva vehiculele tradiționale – deși combustibilii sintetici nu sunt încă produsi la scară largă.

Parlamentul European a aprobat pe 14 februarie 2023 noua legislație care stabilește calea de urmat pentru a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele și vehiculele utilitare ușoare noi până în 2035. Este vorba de un obiectiv aplicabil întregului parc de vehicule de la nivelul Uniunii de a reduce emisiile de CO2 produse de autoturismele și camionetele noi cu 100% comparativ cu 2021. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme și 50 % pentru camionete.

Alte măsuri esențiale prevăzute de regulament:

  • Comisia va prezenta până în 2025 o metodologie de evaluare și raportare a datelor referitoare la emisiile de CO2 pe durata întregului ciclu de viață al autovehiculelor și camionetelor vândute pe piața Uniunii. Raportul va fi însoțit de propuneri legislative acolo unde este necesar.
  • Până în decembrie 2026, Comisia va monitoriza decalajul dintre valorile limită de emisie și consumul de combustibil și de energie în condiții reale de conducere. De asemenea, va întocmi un raport referitor la o metodologie de ajustare a emisiilor specifice de CO2 ale producătorilor și va propune măsurile care ar trebui luate.
  • Producătorii responsabili pentru o producție mică într-un an calendaristic (între 1 000 și 10 000 de autoturisme noi sau între 1 000 și 22 000 de camionete noi) pot obține o derogare până la sfârșitul anului 2035, iar producătorii care înregistrează sub 1 000 de vehicule noi pe an vor continua să beneficieze de derogarea existentă.
  • Mecanismul existent de stimulare pentru vehiculele cu emisii zero și cu emisii scăzute (ZLEV), care recompensează producătorii care vând mai multe asemenea vehicule (cu emisii de la zero la 50g CO2/km, cum ar fi vehiculele electrice și vehiculele hibride performante) aplicând obiective mai scăzute de reducere a emisiilor de CO2, va fi adaptat la tendințele preconizate de vânzare a vehiculelor. Între 2025 și 2029, valoarea de referință pentru ZLEV va fi de 25 % pentru vânzarea de autoturisme noi și de 17 % pentru camionetele noi, urmând să fie eliminată din 2030.
  • Din doi în doi ani, începând cu sfârșitul anului 2025, Comisia va publica un raport pentru a evalua progresele înregistrate în domeniul mobilității rutiere cu emisii zero.

***

Acest text a fost generat în parte cu ajutorul ChatGPT, model de generare a limbajului dezvoltat de OpenAI. După generarea limbajului provizoriu, autorul a revizuit, editat și modificat textul conform propriilor preferințe și își asumă responsabilitatea finală pentru conținutul acestuia.

spot_img

Ultimele știri